انتخاب بهترین فوم برای مبل

انتخاب بهترین فوم برای مبل

ما در این مقاله از مبل بهنام  نکاتی به شما خواهیم گفت که بدون نیاز به پرس و جوهای فراوان بتوانید بهترین فوم را برای مبل خود انتخاب کنید.مبلمان منزل عموما در نقطه ای از خانه قرار می گیرند که مدام در تیررس نگاه ها و زاویه دید افراد هستند. بنابراین بایستی همواره ظاهری شیک و مرتب داشته باشند. فوم مبل یکی از اجزای اساسی آن است که می تواند ظاهر مبل را شکیل و مرتب نمایش دهد.

فرو رفتن بخش های مختلف مبل در اثر استفاده طولانی مدت بیانگر این است که بایستی برای تعویض یا تعمیر آن اقدام نمایید. بنابراین بایستی نسبت به انواع فوم و شیوه ی انتخاب بهترین فوم برای مبل آگاهی کافی داشته باشید تا بتوانید فوم مناسب با نوع مبل خود انتخاب کنید. برای این کار ممکن است بخواهید سراغ افراد حرفه ای بروید و یا این انتخاب را به سایر افراد آشنا با این حوزه واگذار کنید.

آشنایی با انواع فوم برای مبل

پیش از اینکه بخواهید اقدام به انتخاب فوم برای مبلمان خود نمایید بایستی در مورد انواع فوم ها اطلاعات کافی داشته باشید.­ ویژگی هایی که هر کدام از این فوم ها دارا می باشند می تواند شما را در یافتن بهترین فوم برای مبل یاری  کند. در ادامه به اختصار انواع فوم ها را معرفی خواهیم کرد.

فوم گرم چیست؟

چنانچه به دنبال فوم سفت و مقاوم هستید بهتر است سراغ فوم گرم بروید. ساخت این فوم با حرارت بالا و مستقیم در کوره های صنعتی صورت می پذیرد. سفتی این فوم به نحوی نیست که آزار دهنده باشد اما به مرور زمان و در طی استفاده نرم خواهد شد و خاصیت ارتجاعی آن از بین خواهد رفت.

ست کردن رنگ مبلمان و کاغذ دیواری چگونه است؟

فوم سرد چیست؟

اگر می خواهید فوم شما دارای طول عمر بیشتری باشد و دوام و ماندگاری بالاتری داشته باشد بهتر است سراغ این نوع فوم بیایید. فوم سرد به دلیل تولید در مجاورت دمای پایین و غیر مستقیم دارای ماندگاری بیشتری در طول زمان است.

فوم های سرد دارای خاصیت انعطاف پذیری بیشتری بوده و نسبت به فوم های گرم دارای نرمی بیشتری هستند. به طور عمده کیفیت فوم سرد بیشتر از فوم گرم بوده و قیمت آن نسبت به فوم گرم بیشتر است.

نحوه تشخیص فوم سرد و فوم گرم

چنانچه می خواهید فوم سرد را از فوم گرم تشخیص دهید، کافی ست تا با دست خود به فوم فشار وارد کنید. چنانچه جای دست شما روی فوم باقی ماند، فوم از نوع گرم است و چنانچه فوم سریعا به حالت اولیه خود بازگشت، از نوع سر می باشد.

فوم الیاف ویسکوز چیست و چه کاربردی دارد؟

این فوم در واقع فومی مناسب برای مبلمان نیست اما برای پر کردن بالشتک ها و کوسن مبل، فومی عالی می باشد. این فوم بسیار نرم و راحت بوده و خاصیت ارتجاعی آن موجب افزایش راحتی می شود.

فوم دسته و تکیه گاه مبل چه فومی باید باشد؟

فوم لایکو فومی مناسب برای تعبیه در قیمت دسته ها و تکیه گاه مبل می باشد. از این فوم همچنین در قسمت تحتانی مبل و روی سایر فوم ها نیز استفاده می شود چرا که دارای مقاومت بالایی بوده و موجب افزایش طول عمر سایر فوم ها می شود. نکته ی مهم در ارتباط با فوم لایکو، میزان چگالی آن است. این میزان چگالی با طول عمر فوم و مقاومت آن ارتباط مستقیمی دارد. هرچه چگالی فوم لایکو بیشتر باشد، میزان تحمل فشار و دوام آن نیز بالاتر خواهد بود. بنابراین در هنگام خرید فوم لایکو، به دنبال فومی با چگالی بالا باشید.

نکات مهم در خرید مبل

فوم ویژه چیست؟

همانطور که گفته شد فوم سرد دارای انعطاف پذیری کمتر بوده و ارزان تر از فوم گرم است و فوم گرم نیز دارای خاصیت ارتجاعی و همچنین طول عمر بیشتری می باشد. سازندگان مبل برای ایجاد تعادل بین این دو اقدام به تولید یک نوع فوم با نام فوم ویژه نموده اند که ویزگی های آن بین فوم سرد و فوم گرم قرار دارد. بنابراین اگر نمی دانید بین فوم سرد و گرم کدام را انتخاب کنید و مایل هستید ویژگی های هر دو را داشته باشید، بهتر است سراغ فوم ویزه بروید.

مزایای فوم پلی استر فشرده چیست؟

فوم پلی استر فشرده از جنس پنبه پلی استر می باشد و دارای مزایا و ویژگی های زیادی می باشد. این فوم ضد آلرژی بوده و برای افرادی که به الیاف های طبیعی و مصنوعی آلرژی دارند، بهترین گزینه است. همچنین دارای خاصیت ضد قارچ می باشد و در صورت خیس شدن به سرعت خشک خواهد شد. بنابراین با انتخاب این فوم از شر حساسیت، بوی بد و آلودگی در امان خواهید ماند. فوم پلی استر عموما مناسب برای تکیه گاه مبل می باشد و استفاده از آن در نشیمن گاه مبل امری اصولی نیست.

فوم پلی اورتان ضد میکروبی

این فوم از نمونه فوم های سنتی مبلمان محسوب می شود و دارای تراکم متوسطی می باشد. از این فوم در مبلمان های پذیرایی و انواع مبل هایی استفاده می شود که به طور مداوم مورد استفاده قرار نمی گیرند. این فوم در صورت خیس شدن، آب را به سرعت جذب کرده و از رشد کپک و قارچ جلوگیری می کند.

روش های نگهداری از مبل چرم مصنوعی

نمونه تراکم بالای این فوم نیز در بازار موجود می باشد که می توان از آن برای مبل های روزانه و اتاق نشیمن استفاده کرد چرا که دوام و ماندگاری آن مراتب بالاتر است.

نتیجه گیری

همانطور که در بالا ذکر شد انتخاب فوم با توجه به سلیقه، خواست و بودجه شما صورت می پذیرد اما فوم های ایده آل و استاندارد دارای ویژگی های مشخصی هستند که دقت به آن ها می تواند در سلامت بدنی شما و افرادی که به طور مدام روی مبل می نشینند تاثیرگذار باشد.

به عنوان مثال بهترین فوم برای مبل بایستی خاصیت ارتجاعی داشته باشد و زمانی که روی مبل می نشینید، به عضلات و مفاصل شما آسیب وارد نشود. در واقع فوم مناسب علاوه بر راحتی در فشرده شدن بایستی بعد از فشرده شدن دوباره به حالت قبلی خود باز گردد.

استفاده از فوم نرم در کف مبل به هیچ وجه امری استاندارد و اصولی نیست. به عنوان مثال استفاده از فوم ویسکوز در کف مبل امری مردود بوده و به جای آن باید از فوم هایی نظیر فوم لایکو در این قسمت استفاده شود.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۲.۸ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و استعلام قیمت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp