تقویت کلاف و اسکلت مبل در تعمیرات مبل چگونه انجام می شود؟

تقویت کلاف و اسکلت مبل

هرچه کیفیت کلاف مبل در سطح بالاتری قرار داشته باشد، دوام و ماندگاری مبلمان بیشتر خواهد بود. با این حال ممکن است بعد از مدتی به علت دلزدگی، فرسوده شدن پارچه ها و یا کهنه شدن فوم مبل، اقدام به رویه کوبی نمایید. از آن جایی که کلاف مبل، حکم استخوان بندی مبلمان را دارد، پیش از رویه کوبی بایستی نسبت به سلامت و صحت کامل کلاف اطمینان کافی حاصل شود. چنانچه کلاف مبل دارای نقص باشد، پیش از رویه کوبی بایستی نسبت به تقویت کلاف و اسکلت مبل اقدام نمود. در ادامه توضیحات بیشتری در این باره خواهیم داد.

فرسودگی مبلمان به عنوان یکی از تجهیزات منزل که به طور مداوم مورد استفاده می باشد، امری کاملا طبیعی ست اما میزان دوام و ماندگاری آن به عاملی مهم بستگی دارد و آن عامل چیزی نیست جز کیفیت کلاف مبل.

کلاف مبل شامل بخش هایی اعم از پایه های جلو و عقب مبل، گوشواره، تاج مبل و بدنه ی آن می باشد و هر آنچه به غیر از این بخش ها همانند فنر، اسفنج، فوم، پارچه و متقال روی آن سوار می شود.

 

تقویت کلاف مبل چیست؟

تقویت کلاف و اسکلت بندی مبل، در واقع یک فرآیند است که بایستی پیش از رویه کوبی و تعمیر مبلمان بدان پرداخته شود. سوار نمودن فوم و پارچه ی جدید روی یک کلاف ضعیف می تواند هزینه ای که برای تعمیر پرداخته اید را به هدر دهد چرا که اگر ساختمان مبل به عنوان یک سازه دارای اسکلت بندی محکمی نباشد، طولی نخواهد کشید که این سازه از هم پاشیده خواهد شد.

روش های تعمیر مبل

بنابراین تعمیرکاران مبل پیش از اینکه فرآیند رویه کوبی را آغاز نمایند، اقدام به بررسی کامل اسکلت مبل می کنند تا اگر نیاز به تقویت داشت این کار را انجام دهند. در چنین شرایطی تعمیرکاران این موضوع را با صاحب مبل در میان می گذارند و در صورت دریافت تایید، نسبت به تقویت کلاف اقدام می نمایند چرا که این کار دارای هزینه ای جداگانه علاوه بر رویه کوبی می باشد.

اهمیت تقویت کلاف مبل

شاید تصور کنید که کلاف مبل در حکم اسکلت مبل در زیر حجم زیادی از پارچه و فوم پنهان شده و کیفیت آن در ظاهر مبل تاثیری نخواهد داشت اما در واقع در اشتباه هستید چرا که کیفیت کلاف و اسکلت بندی مبلمان، علاوه بر عمر، دوام و مقاومت مبلمان به شدت روی ظاهر آن نیز تاثیر گذار است. چنانچه کلاف مبل، یک کلاف بی کیفیت باشد یا به درستی تقویت نشده باشد، ظاهر مبلمان نیز ظاهری ناخوشایند با پارچه های جمع شده و پستی و بلندی در بخش هایی از فوم خواهد بود.

نکته ی مهم در تعمیرات مبل این است که تنها مبلمانی ارزش تعمیر را دارند که از کلاف با کیفیت و خوبی برخوردار باشند در غیر این صورت بایستی قید مبلمان خود را بزنید و اقدام به خرید یک دست مبلمان جدید نمایید.

با این حال اگر اصرار دارید که مبلمان شما بدون بررسی کلاف و تقویت آن، رویه کوبی شود به شما توصیه می کنیم که برای رویه کوبی مبلمان خود از متریال های گران قیمت استفاده نکنید چرا که ریسک این کار بسیار بالا می باشد. در واقع شما با عدم بررسی کلاف قصد صرفه جویی در هزینه های تعمیرات میبلمان را دارید غافل از اینکه با این کار می توانید خسارت مالی بزرگی به خود واردکنید.

مراحل تعمیر مبل

لازم به ذر کاست که عکس این قضیه نیز صادق می باشد. در واقع اگر شما از صحت و سلامت کلاف مبل اطمینان پیدا کردید و با تقویت کلاف، آسوده خاطر بودید که کلاف مبل شما یک کلاف مرغوب است می توانید متریال و پارچه ای مرغوب برای رویه کوبی انتخاب نمایید و از انتخاب خود پشیمان نشوید. یک کلاف مبل سالم و مستحکم شما را از بابت هر گونه آسیب جدی به مبل آسوده خاطر خواهد کرد.

تقویت کلاف مبل چگونه انجام می شود؟

گاهی اوقات کلاف مبل به قدری سست و فرسوده شده است که امکان تقویت آن وجود ندارد. رویه کوبی و تعمیر مبلمان در چنین شرایطی به هیچ وجه به نفع شما نخواهد بود چرا که بعد از مدت کوتاهی مطمئنا مجبور به تعمیر چند باره و یا تعویض مبلمان خواهید شد. بنابراین فقط مبل هایی قابلیت تثویت کلاف را دارند که از دیدگاه کارشناس و تعمیرکاران حرفه ای این امر ممکن و به صرفه باشد.

تعمیرکاران بعد از درآوردن رویه مبل که شامل خارج نمودن فوم و درآوردن پارچه مبل می باشد، اقدام به بررسی دقیق اسکلت مبلمان می نمایند. بخش هایی اعم از پایه ها و بدنه مبلمان چنانچه دارای نقص هایی همچون ترک خوردگی، شکستگی خفیف یا قابل تعمیر و جدا شدن اتصالات باشد مورد تقویت و بازسازی قرار می گیرند.

تقویت کلاف مبل دارای ابزار مخصوص به خود می باشد و بایستی حتما توسط کارشناسان و تعمیرکاران حرفه ای مبل انجام شود چرا که نیاز به مهارت و دقت بالا دارد. در واقع تشخیص اینکه با تقویت کلاف مبل می توان دوباره از آن استفاده نمود یا خیر، به تنهایی یک مسئله ی تخصصی می باشد.

انتخاب بهترین فوم برای مبل

هزینه تقویت کلاف مبل چقدر است؟

تقویت کلاف مبل دست کمی از هزینه رویه کوبی ندارد و بعد از آن جزو یکی از پر هزینه ترین فرآیند های تعمیر مبلمان محسوب می شود. هزینه تقویت کلاف و اسکلت بندی مبل بستگی به نوع مبلمان، جنس کلاف، میزان خرابی کلاف و دستمزد تعمیرکار دارد. هزچه فرآیند تقویت کلاف نیاز به وقت و مهارت بیشتری داشته باشد به همان نسبت قیمت آن افزایش خواهد داشت.

نتیجه گیری

گاهی اوقات برای انجام برخی از تعمیرات مبل نیاز است تا از سالم بودن سایر قطعات و اجزا اطمینان حاصل شود. تقویت کلاف و اسکلت بندی مبل نیز یکی از همین موارد است که پیش از تعمیر مبل و رویه کوبی بایستی نسبت بدان اقدام نمود. تفاوتی ندارد مبلمان شما چوبی، استیل، راحتی یا چرمی باشد، حتی ممکن است ظاهر آن به نظر کاملا سالم باشد اما در واقع تقویت کلاف مبل موضوعی است که بایستی به طور تخصصی و موشکافانه توسط تعمیرکار مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین اگر می خواهید از هزینه های اضافی جلوگیری کنید و با هزینه ای مقرون به صرفه مبلمان خود را نوسازی نمایید، تقویت کلاف مبل را پیش از رویه کوبی فراموش نکنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و استعلام قیمت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp