مراحل تمیز کردن مبلمان با شامپوی فرش

تمیز کردن مبلمان با شامپوی فرش

تمیز کردن مبل همواره برای خیلی ها پر از دردسر بوده است. این موضوع به دلیل آنست که افراد نمی دانند چگونه باید مبل های خود را تمیز کنند. به دلایل زیادی ممکن است یک مبل کثیف شود و نیاز به تمیز شدن پیدا کند. یک مبل کثیف، ظاهر یک خانه را کثیف جلوه می دهد. روش های زیادی برای تمیز کردن مبل وجود دارد. در این مقاله به این پرداخته شده است که چگونه با شامپوی فرش، مبل خود را تمیز کنیم.

شامپوی فرش

از شامپوی فرش می توان برای تمیزی مبل استفاده کرد زیرا ترکیب آن به شکلی است که ضرری به مبل نمی زند و با آن سازگار است. دقت داشته باشید که هر مایع یا ماده تمیز کننده را نمی توان برای مبل ها بکار برد.

برای مثال نمی توان از مایع ظرفشویی، پودر رختشویی یا صابون برای تمیزی مبل پارچه ای یا چرمی مناسب نیستند. فرمول شامپوی فرش به گونه ای است که به خوبی می توان از آن هم برای تمیز کردن فرش و هم مبل استفاده کرد. حتما برای شستشوی مبل باید از شامپو فرش های معتبر و برند استفاده کنید تا به مبلتان آسیب وارد نشود.

مراحل تمیز کردن مبلمان با شامپوی فرش

برای این که مبل خود را با شامپوی فرش تمیز کنید و شستشو دهید باید مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: تمیز کردن سطح مبلمان

در مرحله اول شما باید سطح مبل مد نظر خود را به خوبی تمیز کنید. منظور از تمیز کردن سطح اینست که پرزها و موهای روی مبل را با دست یا با جاروبرقی تمیز کنید. گوشه ها و درزهای مبل خود را به خوبی پاک کنید. گرد و غبارها را از روی پارچه یا چرم مبل پاک کنید تا مبل شما آماده این شود که شستشو داده شود. یادتان باشد که کثیفی های روی مبل اگر تمیز نشوند باعث می شوند که کار تمیزی به طور کامل انجام نشود.

معایب و مزایای تعمیر و نوسازی مبل

۲٫شامپو را با آب ولرم مخلوط کنید

در مرحله بعد باید مایع شستشو را اماده کنید. برای این کار یک لگن را آماده کنید. آن را نیمه با آب ولرم پر کنید. روی شامپوی فرش را بخوانید تا بر طبق فرمول آن را مخلوط کنید. پس از اضافه کردن شامپوی فرش، آن را به خوبی بهم بزنید. به گونه ای بهم بزنید تا مایع موجود در لگن حسابی کف کنید.

۳٫با کف مایع مبل خود را تمیز کنید

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که نباید به طور مستقیم از مایع شامپوی فرش برای تمیزی مبل استفاده کنید. یک پارچه تمیز بردارید و خیلی آرام کف روی این مایع را بگیرید. حالا می توانید با این پارچه کفمالی شده ، مبل خود را تمیز کنید. به خوبی قسمت های کثیف مبل را تمیز کنید و مبل خود را به خوبی شستشو دهید.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید اینست که از شامپوی فرش نمی توان برای تمیز کردن هر مبلی استفاده کرد و برخی از پارچه ها باید از روش خشکشویی تمیز شوند. شامپوی فرش به برخی از مبل ها آسیب می رساند پس حتما به این نکته توجه کنید.

۴٫تمیز کردن کف ها با آب

حالا باید کف هایی را که به روی مبل مالیده اید را با آب تمیز کنید. برای این کار پارچه ای تمیز و مناسب را تهیه کنید. ظرفی پر از آب تهیه کنید و پارچه خود را درون آن بزنید و آن را خیس کنید. پارچه را حسابی بچلانید و سپس مبل را به خوبی آبکشی کنید. هر بار که پارچه شما کثیف شد دوباره آن را درون اب زده ، آن را چلانده و کار آبکشی را ادامه دهید. همه قسمت های کفی مبل را به خوبی با این روش تمیز کنید تا مبل شما به طور کامل تمیز شود.

ست کردن رنگ مبلمان و کاغذ دیواری چگونه است؟

نکات مهم در شستشوی مبلمان با شامپوی فرش

۱٫از این روش برای همه مبل های پارچه ای و چرمی استفاده نکنید چون برخی پارچه ها بر اثر شامپوی فرش آسیب می بینند. حتما پیش از شروع این روش مطمئن شوید که مبل شما بر اثر این کار آسیب نمی بیند.

۲٫از آب بسیار گرم یا آب بسیار سرد برای شستشو استفاده نکنید:

آب بسیار سرد یا گرم به الیاف پارچه آسیب می زند و شما باید تا حد امکان از آب ولرم برای این کار استفاده کنید.

۳٫به طور مستقیم مایع شامپوی فرش را روی مبل خود نمالید:

از کف روی مخلوط آب و شامپو فرش برای تمیز کردن مبل خود استفاده کنید.

نتیجه گیری

یکی از روش های راحتی که می توان در خانه برای تمیز کردن مبلمان استفاده کرد، شامپوی فرش استفاده کرد. برای این کار شما باید در ابتدا سطح مبلمان خود را از گرد و غبار و مو و دیگر چیزها پاکسازی کنید. سپس شامپو فرشی مناسب را انتخاب کنید و ان را با نسبتی مناسب با آب ولرم مخلوط کنید. آن را به خوبی بهم می زنید و سپس کف روی آن را با پارچه برمی دارید و مبل خود را با آن تمیز می کنید. در آخر هم با پارچه ای تمیز و مرطوب، قسمت های کفمالی شده را تمیز می کنید.

مجموعه بهنام

اگر در زمینه تمیز کردن مبل تجربه کافی ندارید یا این که وقت این کار را ندارید می توانید از خدمات مجموعه بهنام استفاده کنید. مجموعه تعمیر مبل بهنام علاوه بر تعمیر مبل، به خوبی مبلمان خانه شما را تمیز خواهد کرد و برای این کار از روش هایی عالی و به روز بهره می برد. متخصصان بهنام به خانه شما می ایند و مبلمان شما را در خانه تمیز می کنند. اگر هم لازم باشد، مبلمان شما به طور رایگان برای تمیز شدن و شستشو برده می شود. با خدمات گروه بهنام، شما مبل های خود را مانند روز اول تمیز و زیبا دریافت می کنید و هزینه این کار هم برای شما بسیار مقرون به صرفه است.

در تعمیرات مبل چه نوع پارچه ای را انتخاب کنیم

مجموعه  مبل بهنام همواره برای پاسخگویی به سوالات شما حاضر است و اگر شما درباره شستشوی مبل خود یا دیگر کارها سوالی دارید می توانید با آن تماس بگیرید. شما علاوه بر تمیزی می توانید با بهنام به فکر تعمیر و نوسازی مبلمان خانه خود هم باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و استعلام قیمت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp