مراحل تعمیر مبل

مراحل تعمیر مبل

مبل امروزه یکی از ضروری ترین وسایل هر خانه است و برای همین است که مراقبت از آن و نیز تعمیر آن اهمیت زیادی دارد. با گرانی مبل ها نمی توان بر اثر خرابی یک مبل، به راحتی یک مبل جدید خرید و آن را جایگزین کرد و اصلا حتی اگر وضع اقتصادی خوبی داشته باشیم هم عاقلانه نیست که ما بخواهیم از تعمیر چشم پوشی کنیم و حتما مبلی را خریداری کنیم. تعمیر و نوسازی مبل می تواند مبل آسیب دیده ما را به راحتی به شکل اول و حتی بهتر از شکل برگرداند. تعمیر و نوسازی یک مبل مراحلی دارد که باید با دقت گذرانده شود. در این مقاله به مراحل تعمیر مبل پرداخته شده است.

مراحل تعمیر مبل

تعمیر مبل به نظر کار راحتی می آید اما اصلا این طور نیست و برای همین است که اگر شما تعمیر مبل خود را به یک فرد ناشی وکارنابلد بدهید به مبل خود آسیب بیشتری خواهید زد. یک تعمیرکار ماهر می داند که برای تعمیر و نوسازی یک مبل از مراحلی پیروی کند و به دقت آنها را پشت سر بگذارد تا در آخر یک مبل سالم و نوسازی شده را تحویل صاحب آن بدهد. در زیر به این مراحل اشاره شده است:

رنگ کاری:

اولین مرحله تعمیر مبل آنست که رنگ مبل را درست کنید. منظور از رنگ مبل، رنگ چوب یا برخی سطوح فلزی است. تعمیرکار باید رنگ پریدگی دسته ها و پایه ها و دیگر قسمت های چوبی را برطرف کنید و  قسمت های آسیب دیده چوب را به خوبی ترمیم کند. با این کار اولین قدم در تعمیر مبل برداشته شده است.

تعمیر شکستگی تاج مبل

شکافتن مبل:

در مرحله بعدی برای تعمیر شما باید مبل را بشکافید و محتویات داخل آن را خالی کنید. این کار باید با دقت صورت گیرد سعی شود که به پارچه آسیبی نرسد. الگوی پارچه مهم است و باید برای پارچه جدید از آن استفاده کرد. با شکافتن پارچه شما تمام اسفنج ها، فوم ها، گونی و تسمه و دیگر چیزها را تخلیه می کنید.

نصب گونی و تسمه:

در مرحله بعدی و پس از آن که همه چیز را تخلیه کردید باید تسمه و گونی جدید را نصب کنید. این کار باید توسط افراد کاربلد انجام شود. تعمیر کلاف از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به درستی وبا دقت انجام شود.  دقت کنید که هر چقدر که این کار را درست تر انجام دهید در آخر برای رویه کوبی کار راحت تری خواهید داشت و می توانید آن را بهتر انجام دهید.

به کارگیری فوم و اسفنج:

در مرحله بعد و پس از نصب گونی، تعمیرکار باید فوم و اسفنج مناسب را با توجه به اسکلت مبل انتخاب کند و آنها را در مبل به کار ببرد. در مبلمان استیل اسفتج روی گونی کوبیده می شود اما باید بدانید که این کار قاعده خاصی ندارد و بر اساس تجربه برای مبلمان های راحتی صورت می گیرد.

نصب گونی و تسمه و بعد به کارگیری فوم و اسفنج در واقع همان تعمیر کلاف است که اسکلت محسوب می شود.

آماده کردن پارچه:

اگر مبلتان پارچه ای باشد در این مرحله شما باید، پارچه خود را آماده کنید. این کار با الگوگیری و بعد برش پارچه وپس از آن خیاطی کردن انجام می شود. دقت کنید که برای انتخاب پارچه مناسب و نیز چگونگی برش و خیاطی به ضخامت فوم واسفنج و دیگر موارد توجه کنید. پارچه قدیمی برای فوم ها و اسفنج های قدیمی بوده است. تعمیرکاران حرفه ای به خوبی این کارها را انجام می دهند و پارچه مبل شما را آماده می کنند. اگر هم مبل شما چرمی باشد فرد باید چرم مناسب را مهیا و آن را برش بزند و به خوبی بدوزد.

روش های تعمیر مبل

رویه کوبی:

در مرحله آخر نوبت رویه کوبی می رسد. حالا تعمیرکار باید به خوبی رویه جدید را روی مبل بیندازد و پارچه جدید را به شکلی روی مبل قرار دهد که زیبا و محکم باشد. رویه کوبی از اهمیت زیادی برخوردار است و حتما باید توسط یک رویه کوب حرفه ای و باتجربه انجام شود.

دقت کنید که این کارها زمانی است که شما می خواهید یک تعمیر و  نوسازی کلی انجام دهید. اگر می خواهید که کار دیگری انجام دهید و تنها بخشی از تعمیرات را انجام دهید نیازی به سپری کردن همه این مراحل نیست. گاهی اوقات تعمیر مبل فقط تعمیر یک بخش از مبل است. برای مثال یک تکه از پارچه مبل یا دسته چوبی مبل را باید تعمیر کرد.

هزینه تعمیر مبل

این که هزینه تعمیر مبل چقدر باشد می تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد. هر چقدر که نوع مبل شما گران تر باشد بدون شک تعمیر آن هم هزینه بیشتری خواهد داشت و هر چقد رکه مواد گران تر و بیشتری برای تعمیر مبل شما مصرف شود ، باز هم هزینه بیشتری باید بپردازید. هر چقدر که تعمیر مبل شما زمان بیشتری طول بکشد و ظرافت بیشتری بخواهد مسلما باز هم هزینه بیشتری خواهید داد.

همواره یادتان باشد که کار تعمیر مبلمان خانه یا اداره خود را به افراد و شرکت های حرفه ای بسپارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مبل بهنام

یکی از مجموعه های عالی و مجرب تعمیر مبل، بهنام است که سالهاست در زمینه تعمیر و نوسازی مبل فعالیت می کند و می تواند بهترین خدمات را به شما ارائه دهد.مجموعه بهنام ۲۴ ساعته پاسخگوی نیازها و سوالات شماست و شما می توانید هر نوع سوال در زمینه مبل را از آن بپرسید.

نکات ضروری در انتخاب تعمیرکار مبل

بازدید مجموعه بهنام از مبل های خانه شما رایگان است و هم چنین هزینه حمل و نقل مبل شما(در صورت نیاز) رایگان است. مجموعه بهنام بهترین و متخصص ترین تعمیرکاران را در اختیار دارد که می توانند انواع مبل ها را برای شما تعمیر کنند و به راحتی مبل شما را نو کنند. هم چنین هزینه تعمیر مجموعه بهنام بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و شما بهترین خدمات را به ازای مناسب ترین قیمت دریافت خواهید کرد. به مجموعه بهنام اعتماد کنید تا بهترین ها را تجربه کنید. بهنام اعتبار خود را از اعتماد شما می گیرد و همیشه سعی کرده رضایت مشتری را جلب کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و استعلام قیمت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp