در تعمیرات مبل چه نوع پارچه ای را انتخاب کنیم

انتخاب پارچه مبل

مبل  حالا دیگر به بخش ثابت و مهم خیلی از خانه ها تبدیل شده است و برای همین است که مراقبت و تعمیر آن هم اهمیت زیادی پیدا کرده است . تعمیر یک مبل می تواند موراد زیادی را شامل شود که یکی از آنها تعویض پارچه است. در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است که در تعمیرات مبل، چه پارچه ای را انتخاب کنیم.

مبل های پارچه ای

همان گونه که می دانید مبل ها به طور کلی از لحاظ رویه به دو دسته مبل چرم و مبل پارچه ای تقسیم می شوند. در مبل چرم، رویه از چرم طبیعی یا مصنوعی ساخته شده است و در مبل پارچه ای هم شما روکش و رویه ای از پارچه را خواهید داشت. پارچه های استفاده شده در مبل های پارچه ای انواع مختلفی دارندو در طرح های گوناگونی وجود دارند.

خیلی اوقات نیاز است که پارچه یک مبل به خاطر تعمیرات تغییر پیدا کند که به آن رویه کوبی می گویند. در واقع شما رویه مبل پارچه ای را تغییر می دهید و آن را از این طریق نو می کنید. تغییر پارچه یک مبل می تواند به دلایل زیادی مانند قدیمی شدن طرح پارچه، فرسوده شدن پارچه و یا کثیفی بیش از حد پارچه باشد. به هر دلیلی که پارچه مبل نیاز به تغییر داشته باشد.

افراد باید در هنگام انتخاب پارچه مبل به نکات زیر توجه کنند:

طرح مناسب:

یکی از چیزهایی که در انتخاب مبل اهمیت دارد طرح مناسب آن است. طرح باید به گونه ای باشد که هم باعث شود شما مبلی زیبا و شیک داشته باشید و هم این طرح با محیط اطراف خود تناسب داشته باشد. مدل و الگوی این پارچه باید به خوبی انتخاب شود تا باعث زیبایی هر چه بیشتر مبل شود.

تقویت کلاف و اسکلت مبل در تعمیرات مبل چگونه انجام می شود؟

پس حتما به مدل و طرح پارچه توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

دوام مناسب :

خیلی از پارچه ها ممکن است طرح و الگوی خوبی داشته باشند اما دوام و کیفیت خوبی نداشته باشند. حتما به این موضوع توجه کنید که پارچه ای را انتخاب کنید که دوام آن مناسب باشد و پارچه زود فرسوده و خراب نشود. از پارچه هایی که طرح روی آنها چاپ شده است تا حد امکان پرهیز کنید چون دوام کمتری نسبت به دیگر پارچه ها دارند و کیفیت خود را سریع از دست می دهند. سعی کنید پارچه هایی را انتخاب نمایید که طرح روی آنها بافته شده است. هر چقدر که استفاده از مبل بیشتر باشد، پارچه مبل شما هم باید بادوام تر باشد.

رنگ مناسب:

یکی دیگر از ملاک های مهم انتخاب پارچه در هنگام تعمیر مبل، رنگ آن است. رنگی را برای پارچه مبل خود انتخاب کنید که زود از بین نرود، از آن خسته نشوید و با دکور خانه شما سازگاری و هماهنگی داشته باشد. شما باید به خوبی هماهنگی بین اجزای خانه خود را درک کنید و از این طریق بهترین رنگ و مدل را برای پارچه مبل خود انتخاب نمایید.

اگر فضای خانه تان به شکلی است که مبلتان زود به زود کثیف می شود از رنگ های تیره تر برای پارچه مبل استفاده نمایید. در انتخاب رنگ، اول از همه چیز سلیقه و هماهنگی با دکور خانه را در نظر بگیرید و بعد مد و دیگر موارد را.

جنس مناسب:

پارچه ها از جنس های مختلفی هستند و هر کدام از آنها ویژگی های خودش را دارد.شما باید با توجه به شرایط مناسب ترین جنس را برای پارچه مبل خود انتخاب کنید. در زیر به برخی از انواع پارچه ها اشاره شده است:

عوامل موثر بر قیمت رویه کوبی مبل چیست ؟

پارچه ساتن:

این پارچه ها ارزان هستند اما کیفیت چندانی ندارند. سعی کنید برای انتخاب پارچه جهت رویه کوبی و تعمیرات مبل، این جنس پارچه را انتخاب نکنید. این پارچه ها خیلی زود دچار خرابی یا پارگی می شوند و باعث بالا رفتن هزینه شما می شوند.

پارچه مخملی:

بر عکس پارچه ساتن، پارچه مخملی دارای کیفیت بسیار خوبی است و می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این پارچه در طرح و رنگ مختلف وجود دارد و شما می توانید از میان آنها بهترین گزینه را برای مبل خود انتخاب کنید.

پارچه چرمی:

چرم طبیعی نیز می تواند به عنوان پارچه برای مبل شما مورد استفاده قرار گیرد. این نوع پارچه دارای استحکام زیادی است، شیک است و تمیز کردن آن نیز راحت و آسان است. از آن سو اما قیمت آن بالاست و هم چنین بیشتر برای مکان های رسمی مناسب است.

پارچه گلیم:

این نوع پارچه به دلیل ضخیم و مقاوم است می تواند برای یک مبل بسیار خوب باشد و افراد می توانند به خوبی از آن برای رویه کوبی استفاده کنند.

پارچه های دیگری مانند مازراتی و پارچه پشمی و غیره هم وجود دارند که شما می توانید با بررسی آنها گزینه خوبی را در آخر برای مبل خود انتخاب کنید.

هزینه تعویض پارچه به چه عواملی بستگی دارد؟

این که هزینه تعویض پارچه چقدر باشد به عوامل متعددی بستگی دارد. هر چقدر که پارچه شما گران تر باشد مسلما هزینه بالاتر خواهد بود. مدل مبلمان هر چقدر بهتر باشد باز هم هزینه تعویض بیشتر است و از آن سو هر چقدر که متراژ بیشتری از یک پارچه برای مبل مورد استفاده قرار گیرد شما باید پول بیشتری برای تعویض پارچه بدهید.

ابزارهای تعمیر مبل

مجموعه مبل بهنام

اگر می خواهید پارچه مبل خود را تغییر دهید ولی نمی دانید چگونه می توانید با مجموعه مبل بهنام تماس بگیرید. این مجموعه سالهاست که در زمینه تعمیرات ونوسازی مبل فعالیت می کند و می تواند به خوبی جوابگوی سوالات شما باشد. اگر دوست داشته باشید بهنام می تواند به سرعت و با کیفیتی بسیار مناسب و نیز قیمتی مقرون به صرفه کار تغییر پارچه یا رویه کوبی مبل شما را انجام دهد و به شکلی این کار را انجام دهد که شما از آن کاملا راضی باشید. بازدید مجموعه بهنام از خانه شما رایگان صورت می گیرد و چنانچه شما تمایل به تعویض داشتید می توانید این کار با بهنام بسپارید. متخصصین بهنام به بهترین شکل و در سریعترین زمان، کار تعمیر مبل و تغییر پارچه روی آن را انجام می دهند و رضایت شما را جلب می کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و استعلام قیمت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp