ابزارهای تعمیر مبل

ابزارهای تعمیر مبل

مبل ها مانند هر وسیله دیگری نیاز به تعمیر دارند. از ابزارهای مختلفی برای تعمیر کردن مبل استفاده می شود که هر کدام از آنها برای انجام کار مشخصی استفاده می شوند. در این مقاله  از مبل بهنام به ابزارهای تعمیر مبل پرداخته شده است.

تعمیر مبل

خوبی تعمیر مبل اینست که شما می توانید هزینه ای به مراتب کمتر از خرید، مبل خودتان را نو و تازه کنید و به این ترتیب هم زیبایی اش را بالاتر ببرید و هم عمرش را بیشتر کنید. تعمیر مبل خیلی سریع تر از خرید انجام می شود و با کمترین امکانات می توان آن را انجام داد. در زیر به ابزارهای تعمیر مبل اشاره شده است:

ابزارهای تعمیر مبل

۱٫لیسه نجاری

در بسیاری از موارد نیاز است که چوب یک مبل ترمیم شود بنابراین به لیسه نجاری احتیاج دارید. لیسه نجاری ابزاری است که از آن برای ترمیم گوشه و کنج های مبل استفاده می شود و به راحتی می توان آن را از فروشگاه ها تهیه کرد. اگر نتوانستید این ابزار را تهیه کنید می توانید از وسایل مشابهی چون کاردک، شابر دستی، تیغ بر شابر دستی و سوهان استفاده کنید.

۲٫چکش

چکش بدون شک یکی از ابزارهای مهم در تعمیر مبل است چون بهرحال در بسیاری از مبل ها چوب وجود دارد و چکش برای کار با چوب و میخ ضرورت دارد. این که چه نوع چکشی استفاده کنید بستگی به عوامل مختلفی دارد.چکش های متفاوتی وجود دارند که شما می توانید آنها را به راحتی از فروشگاه ها تهیه کنید و از آنها استفاده نمایید. چکش کراس یکی از رایج ترین چکش ها برای تعمیر مبل است و می تواند برای این کار بسیار مفید باشد.

نحوه تشخیص کلاف خوب مبل

۳٫پیچ گوشتی:

پیچ گوشتی برای باز و کردن پیچ مبل ها الزامی است و تعمیرکاران ماهر مبل،همواره یک ست مناسب از آنها را برای تعمیر مبل با خود دارند. اگر بخواهند سرعت کار خود را بالا ببرند از نوع برقی آن استفاده می کنند.

۴٫دریل:

یکی دیگر از ابزارهای تعمیر مبل، دریل است. از دریل برای ایجاد سوراخ در چوب مبل استفاده می شود. انواع دریل ها وجود دارند که معمولا از دریل های های با سر کوچک برای مبل ها استفاده می شوند چون برای تعمیر مبل نیاز به ایجاد سوراخ های کوچک است.  یک دریل دستی به راحتی کار شما برای تعمیر مبل را راه می اندازد.

۵٫سمباده:

اگر بخواهید رنگ چوب یک مبل را بردارید و سپس رنگ جدیدی به آن بزنید، پس به سمباده نیاز خواهید داشت. سمباده می تواند به خوبی رنگ چوب یک مبل را برداشته و کار شما را برای رنگ جدید دادن و پولیش کردن یک مبل هموار کند.

در کنار سمباده از ابزار دیگری چون تخته پوست و میخ چوبی یا شیلنگ در لفاف کاغذ سمباده نیز استفاده می شود.

۶٫چسب و تفنگ چسب:

یکی از مهم ترین وسایل  و ابزار لازم برای تعمیر مبل، چسب و تفنگ چسب است. در بسیاری از موارد شما احتیاج دارد تا به اتصالات چوبی برای سفت شدن ، چسب بزنید. وجود تفنگ چسب و چسب مناسب می تواند کار شما را بسیار آسان کنید و شما را از دردسرهای زیادی نجات دهد.

۷٫قلم مو:

همان گونه که خودتان هم می دانید یکی از کارهای مهم در تعمیر مبل ، جلا دادن به چوب آن است. برای این کار از قلم مو استفاده می شود . برای هر نوع جلاکاری باید از قلم موی مخصوص به آن استفاده شود و شما باید در این کار دقت به خرج دهید. برای مثال برای برداشتن رنگ و روغن جلا از روی چوب مبل، می توانید از قلم موهای یکبار مصرف استفاده کنید اما برای جلاکاری باید از قلم موهای باکیفیت استفاده نمایید.

چگونه از چوب گردوی مبلمان خود محافظت کنیم

گیره:

یکی دیگر از ابزارهای تعمیر مبل، گیره است که در انواع مختلف وجود دارد. گیره C ، گیره تسمه ای و پیچ دستی از جمله انواع گیره هایی است که از آنها برای تعمیر مبل استفاده می شود.

گیره در تعمیر مبلمان بسیار ضروری است. گیره ها قمیت بالایی ندارند و به راحتی می توان آنها را تهیه کرد. شما می توانید انواع گیره ها را با هزینه پولی مناسب تهیه کنید و از آنها برای تعمیر مبل استفاده نمایید.

مغار:

یکی دیگر از ابزاری که برای تعمیر مبل استفاده می شود، مغار است. مغار در انواع گوناگونی وجود دارد. مغارهای کپل، مغار تخت،مغار خراطی خارجی و مغاز خراطی داخلی از جمله انواع مغار هستند که در تعمیر مبل به کار می روند.

مغارها را باید به ضربه زدن به انتهای کف دست، پتک چوبی یا چکش پلاستیکی به جلو حرکت داد. نباید از چکش فلزی برای جلو راندن مغار استفاده کرد چون دسته مغار را می شکند.

اره :

یکی دیگر از ابزارهای مهم تعمیر مبل، اره است. به خوبی می دانید که اره برای برش چوب استفاده می شود. انواع اره ها را می توان برای تعمیر مبل استفاده کرد. یکی از بهترین آنها اره آهن بر است. اگر چه اره آهن بر برای بریدن آهن طراحی شده است اما با آن می توان چوب مبل و قطعات چوبی لازم برای تعمیر مبل را با دقت و ظرافت برش زد.به جز اره آهن بر از اره های پشت دار، اره فارسی بر و اره منبت کاری هم می توان در تعمیر مبل استفاده کرد. هر کدام از این اره ها در جایگاه خود بسیار مفید خواهند بود.

مراحل تعمیر مبل

ابزارهای اندازه گیری:

ابزارهای اندازه گیری، از ابزارهای تعمیر مبل هستند و اهمیت زیادی دارند چون تعمیرکار با استفاده از آنها کار اندازه گیری را انجام می دهد. ابزارهای اندازه گیری شامل گونیای مرکب، خط کش فلزی، متر نواری، کولیس، درفش و کاتر می باشد.

نتیجه گیری

ابزارهای گوناگونی برای تعمیر مبل استفاده می شود. با توجه به نوع مبل و تعمیری که باید برای آن به کار برود، ابزارهای مختلفی استفاده می شود. از جمله آنها می توان به اره، ابزارهای اندازه گیری، مغار، گیره، قلم مو ،چسب و تفنگ آن، لیسه ، پیچ گوشتی و دیگر چیزها اشاره کرد. هر کدام از این و سایل کارکرد خودشان را دارند و برای کاری مورد استفاده قرار می گیرند. افراد حرفه ای همواره بهترین ابزار را برای تعمیر مبل در اختیار دارند و از آنها استفاده می کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و استعلام قیمت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp