روش های تعمیر مبل

روش های تعمیر مبل

مبل حالا دیگر تبدیل به یکی از ضروریات یک خانه شده است و بیشتر خانه ها دارای مبل هستند. مانند هر وسیله دیگری، مبل نیز دچار خرابی و آسیب می شود و باید آن را تعمیر کرد. از روش های مختلفی می توان برای تعمیر مبلمان خانه استفاده کرد. در این مقاله به روش های تعمیر مبل پرداخته شده است.

تعمیر مبل

با شرایط اقتصادی کنونی، خرید یک مبل دیگر هزینه زیادی می طلبد و برای همین است که تعمیر و نوسازی مبل می تواند به خوبی از هزینه های شما بکاهد. تعمیر مبل می تواند با روش های مختلفی انجام شود. این که از چه روشی برای تعمیر و نوسازی مبل استفاده شود بستگی به نوع خرابی، نوع مبل و دیگر مسائل دارد.

شما یا خودتان در خانه می توانید دست به تعمیر مبل بزنید یا این که کار تعمیر مبل را به شرکت ها و مجموعه های تعمیراتی مانند بهنام بسپارید که در این کار مهارت دارند و می توانند به خوبی از پس تعمیر انواع مبل بربیایند.

روش های تعمیر مبل:

در زیر به روش های تعمیر مبل اشاره شده است و برای هر کدام مقداری توضیح داده شده است:

پولیش کردن:

پولیش کردن به معنای براق کردن و جلا دادن است. منظور از این کار، همان سنباده زنی و رنگ آمیزیو جلا دادن مبلمان است. در این روش ، با استفاده از سمباده و وسایل دیگر رنگ قبلی چوب مبل را بر می دارند، شکاف های چوب و قسمت های معیوب را با موادی مانند بتونه پر می کنند و سپس آن را رنگ جدیدی می زنند. با این کار مبل تعمیر شده است و رنگ تازه و زیبایی هم یافته است. در واقع پولیش کردن روشی است برای برطرف کردن عیوب و خراش های چوب یک مبل و یا تغییر رنگ آن. حتما اگر خواستید این کار را انجام دهید قبل آن با افراد متخصص و مجرب مشورت کنید و نحوه انجام صحیح آن را یاد بگیرید تا به چوب مبل خود آسیب نزنید.

هزینه تعمیرات مبل چگونه محاسبه می شود؟

رویه کوبی مبل:

حتما تا به حال واژه رویه کوبی مبل به گوشتان خورده است چون کاری است که به وفور برای تعمیر مبل انجام می شود. رویه مبل که از نامش مشخص است همان قسمت رویی یا پوسته مبل است .  خیلی اوقات است که شما می بینید که رنگ رویه مبل شما رفته است یا از کیفیت رویه کاسته شده است بنابراین تصمیم می گیرید تا آن را تعویض کنید یا این که رویه فرقی نکرده است اما شما دیگر از رنگ و شکل این رویه مبل لذت نمی برید .

در رویه کوبی مبل، اگر مبل پارچه ای باشد این پارچه از روی مبل برداشته می شود و پس از تقویت فوم و اسفنج ، رویه جدیدی که مطابق با سلیقه فرد است روی آن کشیده می شود. اگر هم مبل چرمی باشد ، چرم با دقت از روی مبل برداشته شده و رویه چرمی جدیدی روی مبل کشیده می شود. انجام تعویض رویه مبل نیاز به مهارت و تجربه دارد و از هر کسی برنمی آید. بنابراین اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید باید مهارت بالایی داشته باشید. توصیه ما این است که آن را به افراد ماهر و کاردان بسپارید تا این کار را به بهترین شکل برای شما انجام دهند. بدون شک هزینه رویه کوبی ها با هم تفاوت دارد و بستگی به نوع پارچه یا چرم و دیگر موارد دارد.

تعمیر کردن فوم و اسفنج :

فوم و اسفنج در یک مبل مهم ترین اجزای آن هستند. اگر می بینید که زمانی که شما روی یک مبل می نشینید بیش از حد معمول فرو می روید این نشانه آنست که فوم واسفنج دچار مشکل شده اند و یا باید آنها را تقویت کنید یا این که کلا تعویض کنید. فوم ها به صورت سرد و گرم وجود دارند. فوم سرد در این میان قوی تر است و عمر بیشتری دارد.

مراحل تعمیر مبل

اگر می بینید که فوم مبل شما بسیار آسیب دیده است پس حتما آن را تعویض کنید و اگر سطح آسیب کم است و فقط نیاز به تقویت شدن وجود دارد آنگااه فوم جدید به فوم فعلی اضافه کنید تا مبل شما تقویت شود. انجام این کار باید توسط افراد ماهر و حرفه ای صورت گیرد تا مبل به صورت یک دست وهموار تعمیر شود. اگر در این کار تجربه ندارید حتما به یک مجموعه ماهر و خوشنام مانند بهنام مراجعه کنید تا این کار را برای شما انجام دهند. متخصصین بهنام در کمترین زمان و با بهترین قیمت، فوم و اسفنج مبل شما را تعمیر خواهند کرد و یا هر گونه عیب دیگر مبل شما را برطرف خواهند کرد.

تعمیر چوب :

بسیاری از مبل ها دارای دسته ها و پایه های چوبی هستند که ممکن است دچار شکستگی و آسیب شوند یا این که رنگ آنها از بین برود. در قسمت پولیش توضیح داده شد که اگر می خواهید خراش چوب مبل را درست کنید و رنگ آن را تغییر دهید از روش پولیش باید استفاده کنید اما زمانی که شکستگی رخ داده باشد و آسیب، جدی باشد باید قطعه چوبی را تغییر داد.

برای تعمیر چوب شکسته مبل باید ابتدا چوب شکسته شده را برداشت و سپس قطعه چوبی جدید لازم را از طریق چسب چوب و بست و دریل به مبل متصل کرد. انجام چنین کاری بدون شک فقط از افراد متخصص و حرفه ای برمی آید پس اگر در این کار تجربه و تخصصی ندارید به سراغ آن نروید. با متخصصین و تعمیرکاران مبل حرفه ای تماس بگیرید تا آنها چوب آسیب دیده مبل شما را تعویض نمایند.

ابزارهای تعمیر مبل

نتیجه گیری

روش های مختلفی برای تعمیر یک مبل وجود دارد. تعمیر مبل با توجه به نوع آسیب و محل آسیب فرق دارد. اگر چوب مبل شما دچار خراش و رنگ پریدگی است، روش پولیش کردن مناسب است و اگر چوب آسیب جدی دیده است باید تعویض شود. اگر رویه مبل دچار خرابی جزئی شده است می توان آن را با تکه ای پارچه یا چرم رفو و تعمیر کرد اما اگر آسیب جدی باشد یا بخواهید رویه را کاملا تعویض کنید باید از رویه کوبی مبل استفاده نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و استعلام قیمت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp