چگونه از چوب گردوی مبلمان خود محافظت کنیم

حفاظت از چوب گردوی مبلمان

چوب گردو یکی از بهترین چوب های موجود است که دوام و جلای بسیار خوبی دارد و برای همین از آن برای ساختن انواع وسایل استفاده می کنند. یکی از وسایلی که چوب گردو می تواند در ساخت آن نقش داشته باشد مبل است. خیلی از مبل ها دارای چوب هایی از جنس گردو هستند. این مبل ها به دلیل استفاده از چنین چوبی گران تر نیز هستند. اگر در خانه خود مبل های اینچنینی دارید ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه باید از چوب گردوی آن محافظت کنیم. در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است که حفاظت از چوب گردوی مبلمان چگونه است

مبلمان با چوب گردو

قبل از آن که به موضوع حفاظت از چوب گردوی مبلمان بپردازیم، از مزیت های چوب گردو برایتان می گوییم. در زیر به این مزایا اشاره شده است:

مزیت های چوب گردو

۱٫مقاومت عالی:

یکی از مزیت های عالی این چوب اینست که دارای مقاومتی مناسب است و به راحتی نمی شکند یا از بین نمی رود.

۲٫عمر مناسب:

به دلیل جنس عالی چوب گردو، این چوب عمر بالایی دارد و شما برای مدتی طولانی آن را خواهید داشت. اگر از آن به خوبی محافظت کنید عمرش بالاتر هم خواهد رفت.

۳٫کیفیت عالی:

کیفیت چوب گردو از همه لحاظ عالی است. این چوب به خوبی تراش می خورد و دارای جلای مناسبی است که باعث می شود تا زیبایی یک وسیله ساخته شده از آن بالاتر برود. از چوب گردو برای ساختن انواع وسایل استفاده می شود.در میز ، کمد، آلات موسیقی، مجسمه ، مبل و بسیاری از دیگر موارد از چوب گردو استفاده می شود تا هم زیبایی و هم دوام آن بالاتر برود.

در تعمیرات مبل چه نوع پارچه ای را انتخاب کنیم

چگونه از چوب گردوی مبلمان خود محافظت کنیم؟

حالا که از مزایای چوب گردو آگاه شدید برای محافظت چوب گردوی مبلمان چه کاری می توان انجام داد. در زیر به موارد محافظت از چوب گردوی مبلمان اشاره شده است:

۱٫گردگیری کردن:

شاید با خود فکر کنید که گرد روی چوب گردو تاثیر بسیار اندکی دارد و به آن آسیبی نمی زند. اما باید بدانید که همین گرد و غبار ساده می تواند از عمر چوب گردوی مبلمان شما بکاهد. بنابراین با پارچه ای مرطوب به طور مرتب گرد و غبار مبل و چوب گردوی آن را تمیز کنید. علاوه بر این که خود گرد و غبار آسیب زننده است باید بدانید جاهایی که گرد و غبار بیشتری وجود دارد مستعد رشد حشرات هستند که خود باعث آسیب بیشتری به مبل می شود.

۲٫استفاده کم از مواد شوینده:

برخی ها فکر می کنند هر چقدر بیشتر از مواد شوینده برای چوب گردوی مبلمان استفاده کنند بهتر است در صورتی که این کار اشتباه است. مواد شوینده اگر قوی باشند و به مراتب زیاد روی چوب گردوی مبلمان استفاده شوند، باعث آسیب با بافت چوب گردو می شوند و از دوام و عمر آن می کاهند. از استفاده زیاد از مواد شوینده بپرهیزید. اگر بتوانید به طور کلی از مواد شوینده شیمیایی به طور کلی اجتناب کنید که بسیار بهتر است. اگر هم می خواهید استفاده کنید به روش صحیح ، این کار را انجام دهید.

۳٫از پارچه نرم برای تمیز کردن استفاده کند:

پارچه های زبر و دارای پرز به چوب گردو آسیب می زنند و باعث کاهش دوام آن می شوند. از پارچه نخی و نرم برای تمیز کردن چوب گردوی مبلمان خود استفاده کنید.

آیا می توان خراش های روی مبل را تعمیر کرد؟

۴٫از محلول سرکه و آب و روغن زیتون برای تمیز کردن استفاده کنید:

مقدار کمی سرکه (نیم فنجان) را با ۱ لیوان آب ترکیب کنید ۱ تا ۲ قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید و سپس محلول را حسابی بهم بزنید. پارچه ای نرم و نخی و تمیز را بردارید و محلولی را که درست کرده اید به آرامی روی چوب گردوی مبلمان بمالید. با این کار هم مبل شما تمیز می شود و هم بافت آن تقویت می شود.

۵٫مبل دارای چوب گردو را در معرض مستقیم نور آفتاب قرار ندهید:

نور مستقیم آفتاب به مدت زیاد می تواند به بافت چوب گردوی مبلمان شما آسیب بزند و از دوام آن بکاهد. بنابراین سعی کنید این گونه مبلمان ها را در سایه و دور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید. مبلمان دارای چوب گردو را در فضای بیرونی قرار ندهید.

۶٫گرما باعث آسیب به چوب گردو می شود:

اگر در خانه شومینه دارید از گذاشتن مبلمان دارای چوب گردو در نزدیکی آن بپرهیزید چون گرما باعث می شود تا چوب گردو آسیب ببیند.

۷٫هر از گاهی از اسپری های مخصوص پاک کننده و براق کننده چوب استفاده کنید:

اسپری های مخصوصی در بازار وجود دارد که با آن می توان چوب را تمیز کرد و براق نمود اما یادتان باشد که در استفاده از این اسپری ها افراط نکنید و هر از گاهی از آنها استفاده نمایید. استفاده زیاد از این اسپری ها باعث رفتن رنگ چوب خواهد شد یا حتی ممکن است آسیب زا باشد.

۸٫هر از چند ماه یکبار از روغن های مناسب برای جلا دادن به چوب گردو استفاده کنید:

برخی روغن های مخصوص در بازار وجود دارند که می توان از آنها برای جلا دادن و تقویت بافت چوب گردوی مبلمان استفاده کرد. حتما از روغن های باکیفیت برای این کار استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. برخی ها واکس چوب را هم گزینه خوبی برای محافظت از چوب می دانند اما شما سعی کنید تا از آن کمتر استفاده کنید.

تعمیر شکستگی تاج مبل

نتیجه گیری

مبلمان با چوب گردو می تواند دکور خانه شما را زیبا کند. چوب گردو هر چند که دوام بالایی دارد اما باز هم به محافظت و مراقبت نیاز دارد. برای حفاظت از چوب گردوی مبلمان خود، به طور مرتب آن را گردگیری کنید، از شستشوی آن با مواد شوینده شیمیایی پرهیز کنید و حتما با آب و سرکه و کمی روغن زیتون و یک پارچه تمیز نخی و نرم آن را تمیز کنید.

اگر دوست دارید تا اطلاعات بیشتری در  زمینه حفاظت از چوب گردوی مبلمان کسب کنید می توانید با مجموعه بهنام تماس بگیرید تا بهترین مشاوره ها درباره مبلمان های با چوب گردو به شما داده شود. مجموعه مبل بهنام به طور دائم در خدمت شماست و به سوالات شما پاسخ می دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۶ از ۵
از مجموع ۹ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و استعلام قیمت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp