انتخاب رنگ مبل برای فضای کوچک

انتخاب رنگ مبل برای فضای کوچک

در اختیار داشتن فضای کم در منزل لزوما چیز بدی نیست. بلکه مزایای خوبی نیز به همراه دارد؛ شما مجبور به تمیز کردن متراژ کمتری از فضا هستید بنابراین خستگی حاصل از تمیز کاری مداوم وجود نخواهد داشت، منزل شما دنج و راحت است و چیدمان آن با اسباب و اثاثیه کمتری صورت خواهد پذیرفت. همچنین برای تزئین منزل خود به تجهیزات زیادی نیاز ندارید. افراد زیادی وجود دارند که به ترفندهای بزرگ تر جلوه دادن منزل به واسطه ی انتخاب رنگ و چیدمان مناسب در مبلمان آگاه هستند و با این ترفندها فضای کوچک منزل خود را بزرگتر از آنچه که هست نشان می دهند. اگر شما نیز در این گروه قرار دارید و تمایل دارید تا با انتخاب صحیح رنگ مبلمان، فضا را دلباز تر کنید می توانید از راهکارهای موجود در این مقاله  برای انتخاب رنگ مبل برای فضای کوچک بهره ببرید.

استفاده از طرح های گل دار و شلوغ ممنوع!

به طور یقین یکی از مهم ترین المان ها در گول زدن چشم و بزرگتر به نظر رسیدن یک فضای کوچک، رنگ و طرح تجهیزات درون آن فضا است. تناسب دکوراسیون به میزان زیادی به رنگ مبلمان، دیوارها و پرده های منزل بستگی دارد. مبلمان به دلیل قرار گرفتن در کانون دید، نقش پررنگی در این ماجرا دارد. بنابراین رنگ آن بایستی به درستی و منطبق با متراژ و میزان فضای موجود باشد.

در منازل کوچک که دارای فضای کم و محدودی هستند به هیچ وجه نباید از مبلمان با رنگ های تند و طرح های شلوغ استفاده شود چرا که این موضوع موجب به هم ریخته و شلخته به نظر رسیدن منزل خواهد شد. مطمئنا زمانی که افراد وارد منزل شما می شوند نگاهشان به سمت مبلمان جلب خواهد شد و اولین چیزی که در نگاه آن ها شکل خواهد گرفت طرح های شلوغ در محیطی بسته می باشد. بنابراین از مبلمان با طرح گلدار درشت و سایر طرح های شلوغ خودداری کنید.

نحوه تشخیص کلاف خوب مبل

استفاده از رنگ های روشن

توری رنگ علمی است که بسیاری از طراحان به آن سوگند می خورند؛ قرمز برای یک اتاق ناهار خوری برای افزایش اشتها، زرد برای آشپزخانه برای ایجاد یک فضای شاد، سبز برای یک گلخانه برای افزایش انرژی و سیاه در موارد خاص. اما رنگ ها نه تنها در روحیه ما تاثیر دارند بلکه در چگونگی بزرگ یا کوچک رسیدن منزل نیز موثر می باشند. مبلمان به عنوان یکی از اساسی ترین اسباب منزل که در مرکز دید قرار دارد می تواند در این زمینه معجزه آسا عمل کند.

استفاده از رنگ های تیره یکدست همچون قهوه ای، مشکی و نوک مدادی در مبلمان منازل کوچک می تواند فضا را کوچکتر از آنچه که هست نشان دهد. بنابراین چنانچه فضای منزل شما محدود است، به هیچ وجه از رنگ های تیره در چیدمان مبلمان خود استفاده نکنید. استفاده از رنگ های روشن می تواند فضا را دلباز و بزرگتر نشان دهد.

معجزه ی مبلمان سفید رنگ در منازل کوچک

رنگ های غنی و اشباع شده، فضای منزل را کوچکتر از آنچه که هست نشان می دهند. رنگ هایی همچون آبی تیره، قرمز، بنفش و قهوه ای به هیچ عنوان مناسب فضاهای کوچک نیستند. برعکس آن ها، رنگ سفید، استخوانی یا زرد ملایم می تواند وسعت چشمگیری به منزل شما بیافزاید. پشت این موضوع نکات علمی وجود دارد؛ رنگ های روشن از جمله رنگ سفید بازتابنده نور است و موجب درخشش و روشنایی منزل شما خواهد شد در حالی که رنگ های تیره نور را جذب می کنند و فضارا کوچک و کدر نشان می دهند. بنابراین استفاده از مبلمان و تجهیزات به رنگ سفید یا کرم می تواند فضای منزل شما را بزرگتر نشان دهد.

تمیز کردن مبل پارچه ای

رنگ خاکستری

رنگ خاکستری ترکیبی از رنگ سیاه و سفید است و در واقع یک رنگ خنثی به شمار می رود با این حال در دسته ی رنگ های سرد طبقه بندی می شود. رنگ خاکستری دارای عمق بوده و استفاده از این رنگ در مبلمان منزل می تواند فضا را کمی گسترده تر نشان دهد. در واقع این رنگ باعث نخواهد شد تا نگاه ها معطوف به مبلمان و فضای بسته ی محدود شود. بلکه موجب می شود تا سایر اجزای منزل در کنار مبلمان نیز به چشم آمده و فضا بزرگتر از آنچه که هست به نظر برسد.

استفاده از رنگ های براق در مبلمان

هرچه میزان انعکاس نور توسط مبلمان منزل بیشتر باشد، بالطبع فضای منزل نیز بزرگتر به نظر می رسد. بنابراین به دنبال مبلمان رنگ روشن با دسته های نقره ای، مسی، طلایی یا رنگ های براقی باشید که نور را انعکاس می دهند. مبلمان چرمی براق با رنگ روشن و اندازه ی متوسط نیز می تواند برای منازل کوچک بسیار مناسب باشد. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان برای منازل کوچک از مبلمان بزرگ استفاده نکنید. چرا که این کار موجب اشغال شدن فضای زیادی از منزل به واسطه ی مبلمان خواهد شد.

ست کردن رنگ مبلمان با پرده ها

یکی از ترفندهای بزرگتر به نظر رسیدن منازل کوچک، ست کردن رنگ مبلمان منزل با پرده ها می باشد. این کار باعث می شود تا زمانی که افراد وارد منزل شما می شوند نگاهشان تنها معطوف به مبلمان نشود و به پرده ها و سایر اجزای همرنگ با مبلمان نیز نگاه کنند. این موضوع باعث می شود تا ذهن، فضا را بزرگتر از آنچه که هست تشخیص دهد و افراد با نگاهی باز به مبلمان، پرده ها و سایر اجزای همرنگ دقت نمایند.

نحوه چیدمان مبل راحتی ال

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله  از مبل بهنام عنوان شد، استفاده از رنگ های روشن همچون سفید، کرمی، طوسی استخوانی و رنگ های پاستیلی در انتخاب مبلمان، می تواند موجب بزرگتر به نظر رسیدن فضای کوچک منزل شما شود. اساسا رنگ هایی که بازتابنده نور هستند فضا را دلبازتر از آنچه که هست به نمایش در می آورند. رنگ های تیره و طرح های شلوغ به هیچ وجه مناسب مبلمان فضاهای کوچک نمی باشند چرا که موجب متمرکز شدن نگاه روی یک نقطه و خفه به نظر رسیدن منزل خواهند شد. جهت بزرگتر به نظر رسیدن منزل از نکات و ترفندهای دکوراسیون همچون ست کردن مبلمان با پرده ها، استفاده از مبلمان با سطوح و دسته های براق و صیقلی و همچنین خودداری از طرح های شلوغ غافل نشوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و استعلام قیمت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp