چرا مبل در دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد؟

نقش مبل در دکوراسیون

مبل ها نقشی بسیار مهم در دکوراسیون داخلی یک خانه دارند. در واقع اولین چیزی که برای دکور داخلی یک خانه باید در نظر گرفت ، مبلمان خانه است. هیچ کس نمی تواند نقش مبل را در زیبایی خانه انکار کند. برای همین در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است که نقش مبل در دکوراسیون چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد.

چرا مبل در دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد؟

قبل از آن که به سراغ نکات مهم برویم باید بدانیم که چرا مبل در کوراسیون اهمیت زیادی دارد. در زیر به دلایل اهمیت مبل در دکوراسیون داخلی اشاره شده است:

۱٫حجمی که مبل اشغال می کند:

همان گونه که خودتان می دانید مبل وسیله ای بزرگ است و حجم زیادی از یک فضا را اشغال می کند. برای همین است که جزء اولین چیزهایی است که به چشم می آید و باید درست چیده شود.

۲٫در مرکز قرار می گیرد:

مبل ها معمولا در مرکز یک خانه یا محیط اداری قرار می گیرند و برای همین است که چینش درست آنها در دکوراسیون اهمیت زیادی دارد. وقتی چیزی در مرکز قرار می گیرد بدون شک بیشتر دیده می شود و برای همین است که باید نسبت به آن دقت کرد.

۳٫اهمیت استفاده از مبل:

مبل یکی از مهم ترین وسایل هر محیط است چون برای راحتی و آسایش افراد از آن استفاده می شود. بنابراین مطمئنا نقش مهمی در دکوراسیون و در چیدمان وسایل دارد.

نکات مهم درباره چیدمان مناسب مبل ها

موارد زیادی در مورد چیدمان مبل ها و نحوه انتخاب و قرارگیری آنها برای یک دکور مناسب وجود دارد. در زیر به برخی از این موارد اشاره شده است:

چگونه تشخص دهیم مبلمان منزل به تعمیر و نوسازی نیاز دارد؟

۱٫انتخاب یک مبل مناسب با توجه به فضا:

اگر فضای کوچکی در اختیار دارید پس باید مبلی متناسب با آن را انتخاب کنید تا دکور مناسبی داشته باشید. اگر هم فضای بزرگی دارید باید مبلی را انتخاب کنید که متناسب با حجم فضای موجود باشد.

۲٫استفاده از یک سبک مناسب در دکوراسیون:

پیش از دکور فضا، شما باید یک سبک مناسب دکوری را در ذهن خود داشته باشید تا از طریق آن بتوانید مبل ها و دیگر وسایل را به طرز مناسبی بچینید و دکور مناسبی را برای خود ایجاد کنید. شما می توانید انواع سبک های دکور را در اینترنت پیدا کنید . اگر می توانید حتما از افراد خبره و مجرب برای دکوراسیون مناسب،کمک بگیرید.

۳٫انتخاب مدل مناسب :

برای هر فضایی، مدل مبل مناسب آن را انتخاب کنید. سه نوع مبل راحتی، سلطنتی و کلاسیک در اختیار شماست تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. برای مثال برای مکان های رسمی و تشریفاتی می توانید از مبل های کلاسیک استفاده کنید تا دکور مناسب تر و زیباتری داشته باشد. مبل های راحتی برای جاهای با تشریفات کمتر مناسبتر هستند و مبل های سلطنتی نیز برای مکان های اشرافی و لوکس مناسب هستند. این که چه نوع مبلی انتخاب شود به شما بستگی دارد اما حتما به مکان مورد نظر خود و فضای حاکم بر آن برای انتخاب یک مبل مناسب توجه کنید.

۴٫توجه به رنگ:

یکی از نکات مهم در دکوراسیون رنگ بندی ها می باشد. رنگ ها باید در یک محیط به گونه ای باشند که همدیگر را کامل کنند و تضاد و ناهماهنگی بین آنها وجود نداشته باشد. بنابراین در دکوارسیون خانه و چینش مبل ها به رنگ آنها توجه کنید. حتما از مبلی استفاده کنید که رنگ آن با رنگ دیوارها ، کمدها و دیگر موارد هماهنگی داشته باشد. برای مثال اگر رنگ دیوار خانه شما سفید است مبل نارنجی یا سبز می تواند گزینه مناسبی باشد.

نکات مهم برای نگهداری مبل راحتی

اگر دوست دارید تا در این زمینه،اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید با مجموعه مبل بهنام تماس بگیرید تا بهترین راهنمایی ها در اختیار شما قرار گیرد.

۵٫توجه به نقطه کانونی:

برای چینش مناسب مبل در دکوراسیون دخلی باید به یک نقطه کانونی توجه داشته باشید. این که شما بخوااهید مبلمان خانه را در کجا قرار دهید در انتخاب مبل و نیز در نحوه چینش مبل ها تاثیر زیادی دارد. یک نقطه کانونی مناسب برای چینش مبل های خود انتخاب کنید و سپس دست به کار شوید.

۶٫چینش درست مبل ها:

در هنگام چیدن مبل ها دقت داشته باشید که زیاد از هم دور نباشند. دکوراسیون مناسب یعنی این که مبل ها از همدیگر فاصله مناسبی داشته باشند و همه چیز با هم هماهنگی داشته باشد. مبل ها باید به شکلی باشد که افرادی که روی آنها نشسته اند بتوانند به راحتی با هم ارتباط برقرار کنند.

۷٫توجه به نورپردازی:

یکی از مسائل مهم در دکوراسیون یک فضا، توجه به نورپردازی است. اگر محیط شما نورپردازی خوبی دارد پس می توانید از مبل های دارای چوب در آن استفاده کنید چون به محیط شما زیبایی و گرما می بخشد. در استفاده از مبل ها به نورپردازی محیط توجه کنید. در محیط های که نور کمتری در محیط دارد سعی کنید از مبل های با رنگ روشن تر استفاده کنید تا به محیط زیبایی بدهد.

۸٫امکان رفت و آمد:

مبل ها را در فاصله ای از هم قرار دهید که هم ارتباط به شکل مناسبی بین افراد برقرار شود و هم رفت و آمد بین آنها آسان باشد. منظور از حرکت آسان باید از کنار مبل ها باشد و نه بین آنها. سعی کنید مبل ها از دیوار فاصله داشته باشند تا بتوانید به راحتی از کنار آنها عبور نمایید.

انتخاب بهترین ماده شوینده برای تمیز کاری مبل

نتیجه گیری

مبل ها در دکوراسیون یک خانه یا یک محیط نقشی اساسی دارند. هر چقدر که شما مبل مناسب تری را برای خانه و فضای خود انتخاب کنید و هر چقدر بهتر آنها را بچینید دکور بهتری خواهید داشت. برای دکوراسیون مناسب ، باید به رنگ مبل، متناسب بودن اندازه مبل، نورپردازی محیط ، چینش درست مبل ها، توجه به نقطه کانونی برای چینش مبل ها و نیز نوع مبل توجه کرد. رنگ و اندازه مبل باید با فضای شما و نورپردازی آن تناسب داشته باشد و مبل ها باید به گونه ای چیده شوند که افراد به راحتی با هم ارتباط بگیرند و امکان حرکت و رفت و آمد نیز از کنار آنها آسان باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و استعلام قیمت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp