روش های نگهداری از مبل چرم مصنوعی

روش های نگهداری از مبل چرم مصنوعی

در ادامه مقاله از مبل بهنام روش هایی برای نگهداری از مبل چرم مصنوعی ارائه شده است که با به کار گیری آن ها می توانید دوام و طول عمر مفید مبل چرم مصنوعی خود را افزایش دهید.

چرم، هزاران سال است که مورد استفاده قرار می گیرد و یک انتخاب محبوب برای تولید مبلمان به شمار می رود. پیشرفت علم و فناوری گزینه هایی همچون چرم مصنوعی را برای افرادی که دوستدار محیط زیست هستند و یا معترض به آسیب رساندن به حیوانات می باشند ارائه داده است. چرم مصنوعی یک جایگزین ارزان و منطقی برای چرم اصل می باشد. هرچند که مبل چرم مصنوعی ارزان تر از مبل چرم طبیعی است اما روش های نگهداری خاص خود را دارد. برای بالا بردن دوام و ماندگاری مبل چرم مصنوعی بایستی اصول خاصی را رعایت کرد. چرم مصنوعی اساسا آسیب پذیر تر از چرم طبیعی بوده و چنانچه روش درستی را برای استفاده از آن اتخاذ نکنید، دچار خشکی بیش از حد و در نهایت ترک خوردگی و پوسته شدن می شود.

عدم قرار دادن مبلمان در معرض گرما و نور خورشید

یکی از مهم ترین مواردی که موجب حفظ لطافت و انعطاف پذیری مبل چرم مصنوعی می شود، وجود تهویه مطبوع و دمای مناسب محیط است. چنانچه مبل چرم مصنوعی را در گنار منبع گرمایش و یا در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید، بسیار سریع تر از آنچه که فکرش را می کنید دچار ترک خوردگی و خشک شدن خواهد کرد. بنابراین نکته ی مهم در نگهداری از مبلمان چرم مصنوعی، چیدمان صحیح مبلمان در منزل می باشد. دور بودن مبل های چرمی از شومینه، شوفاژ و عدم قرار دادن مبلمان در زیر نور مستقیم خورشید در کنار پنجره می تواند موجب افزایش طول عمر مفید آن شود.

انتخاب رنگ مبل برای فضای کوچک

شارژ کردن فوم و ابر داخل مبلمان

یکی از مواردی که در مورد مبلمان چرمی بسیار به چشم می خورد، خالی شدن و فرورفتگی بخش هایی از آن است که افراد به طور مداوم روی آن می نشینند و یا بدان تکیه می دهند. خالی شدن این بخش ها می تواند موجب بالا رفتن حساسیت چرم و نازک شدن و پارگی آن شود. بنابراین به طور پیوسته نسبت به پر کردن محتویات داخل مبلمان چرم مصنوعی دقت ویژه داشته باشید.

گردگیری مداوم مبلمان

گرد و غبار از جمله مهم ترین عواملی هستند که به ظاهر و سطح چرم مصنوعی آسیب وارد می کنند. چنانچه نسبت به این گرد و غبار بی توجه باشید، چرم مصنوعی به مرور خشک شده و دچار ترک خوردگی و پارگی می شود. بهتر است به طور هفتگی جهت گردگیری مبلمان چرمی اقدام نمایید و این کار را با استفاده از یک پارچه خشک پنبه ای و یا پارچه ای نم دار انجام دهید. دقت داشته باشید که میزان رطوبت پارچه بایستی بسیار کم باشد در غیر این صورت ممکن است آسب جدی به بافت چرم وارد شود.

استفاده از آب و شوینده های صابونی ممنوع!

استفاده از آب زیاد و صابون و حلال های شوینده جهت تمیز کردن مبلمان چرم مصنوعی می تواند در درازمدت موجب ترک خوردن و شکستگی چرم مصنوعی شود. چنانچه قصد دارید جهت تمیز کردن مبلمان چرم مصنوعی از حلال های صنعتی استفاده کنید بهتر است سراغ واکس مبل چرم مصنوعی بروید. همچنین استفاده از پاک کننده های قوی همچون آمونیاک و وایتکس می تواند موجب از بین رفتن رنگ چرم مصنوعی شود.

هزینه تعمیرات مبل چگونه محاسبه می شود؟

در صورت وجود لکه جوهر و یا لکه های قوی بر روی چرم مصنوعی می توان از کمی الکل رقیق استفاده کرد. دقت داشته باشید که پیش از استفاده از الکل برای از بین بردن لکه، مقداری پنبه را به آن آغشته کرده و آن را روی قسمتی از مبل که در معرض دید نیست تست کنید.

نگهداری از مبلمان چرم مصنوعی رنگ روشن

مبلمان رنگ روشن همیشه به مراقبت بیشتری احتیاج دارد. همواره سعی داشته باشید تا خوراکی هایی همچون چای، قهوه و غذا را در محیط آشپزخانه و به دور از مبلمان صرف نمایید. به کودکان خود آموزش دهید تا با دست های لکه دار به سمت مبلمان نروند و چنانچه از حیوانات خانگی نگهداری می کنید حتی الامکان آن ها را از مبلمان دور نگاه دارید. چنانچه مبلمان دچار لکه شد در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام نمایید چرا که قدیمی شدن لکه ها می تواند مقاومت آن ها را در برابر پاک شدن افزایش دهد.

استفاده از روغن نارگیل

خشک شدن چرم مصنوعی، ترک خوردن و پوسته شدن آن از جمله مشکلات متعددی ست که در مورد استفاده از مبلمان چرم مصنوعی وجود دارد. بنابراین برای جلوگیری از این مشکلات بایستی به طور پیوسته به فکر تازه و نرم نگه داشتن سطح مبلمان باشید. چنانچه می خواهید از مبلمان چرم مصنوعی در برابر ترک خوردگی محافظت کنید و درخشش آن را بازگردانید، روغن نارگیل انتخاب خوبی است. روغن نارگیل بهترین روغن برای چرم مصنوعی نیست، اما اگر از قبل مقداری از آن را در آشپزخانه خود داشته باشید، مناسب است. قبل از تصمیم به استفاده از روغن نارگیل روی مبلمان چرمی، برخی نکات مهم باید رعایت شود.

نحوه چیدمان مبل راحتی ال

روغن نارگیل وقتی درجه حرارت زیر ۷۶ درجه باشد، سفت می شود. این مسئله هنگامی که می خواهید روغن را به  مبلمان چرم مصنوعی بمالید یک مشکل احتمالی ایجاد خواهد کرد، چرا که دمای اتاق شما قطعا از ۷۶ درجه سردتر است. بنابراین باید روغن را تا نقطه ذوب گرم کنید و اطمینان حاصل کنید که هنگام شروع به کار، روغن زیاد گرم نیست. شما می توانید با استفاده از یک پارچه خشک و تمیز روغن نارگیل را به آرامی روی سطح مبل چرم مصنوعی بکشید. دقت داشته باشید که تنها یک لایه نازک از روغن نارگیل برای استفاده روی سطح چرم کافی ست. دقت داشته باشید که روغن نارگیل چرم را به مرور زمان کمی تیره می کند. بنابراین توصیه می شود تنها در مورد مبلمان چرم مصنوعی مشکی و یا رنگ های تیره از این ماده استفاده کنید.

نتیجه گیری

مبلمان چرمی نسبت به سایر مبلمان پارچه ای نیاز به تمیزکاری کمتری دارد با این حال نکات مربوط به مراقبت و نگهداری از آن بایستی رعایت شود تا بتوانید در درازمدت مبلمانی با ظاهری مطلوب و درخشان داشته باشید. چنانچه مبلمان چرم مصنوعی شما دچار خرابی و یا پارگی شد به هیچ وجه به شخصه وارد عمل نشوید و اقدام به تعمیر آن ننمایید چرا که ممکن است اوضاع را خراب تر کنید. بهره گیری از کمک متخصصین و افراد کار بلد می تواند در این زمینه برای شما بسیار مفید فایده واقع شود.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و استعلام قیمت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp