کدام یک ؟ تعمیر مبل یا خرید مبلمان نو

مبل در زندگی های امروزی یکی از مهم ترین وسایل خانه است و اشخاص در انتخاب آن و نیز نگهداری از آن دقت زیادی به خرج می دهند. خیلی اوقات پیش می آید که مبل دچار خرابی می شود و بنابراین افراد به فکر تعمیر آن می افتند. عده ای هم پس از خرابی و نقص مبل به فکر خرید مبلمانی نو می افتند. حال سوال اینجاست که تعمیر مبل بهتر است یا خرید مبلمان نو. در این مقاله شما می توانید جواب سوال خود را پیدا کنید.

 

تعمیر مبل بهتر است یا خرید مبلمان نو

در پاسخ به این سوال نمی توان جوابی قطعی داد چون جواب چنین سوالی به عوامل متعددی بستگی دارد. مطمئنا برای شخصی بهتر است که مبل خود را تغییر دهد و مبلمانی جدید بخرد و برای شخصی دیگر بهتر است تا به تعمیر مبل اقدام کند. در زیر ما این عوامل و فاکتورها را آورده ایم تا شما بتوانید بهتر در این باره تصمیم بگیرید:

۱٫هزینه :

بدون شک مهم ترین گزینه ای که باید آن را در نظر بگیرید تا جواب سوال  تعمیر مبل بهتر است یا خرید را پیدا کنید ،هزینه این دو کار می باشد. مطمئنا هزینه خرید مبل از تعمیر آن بیشتر است. برای همین است که در اولین مسئله باید هزینه مالی را در نظر گرفت. اگر هزینه خرید یک مبلمان بسیار زیاد است پس بسیار بهتر و مقرون به صرفه تر است که مبل فعلی را تعمیر کنیم و از آن استفاده کنیم تا بعدتر بتوانیم مبل جدید بخریم.

اگر می بینید که از پس هزینه ها برمی آیید باز هم باید فکر کنید. اگر مبلمانی خوب دارید که تا مدت های زیادی پس از تعمیر ماندگار خواهد شد پس در خرید مبلمان نو عجله نکنید.

چرا مبل در دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد؟

۲٫شرایط مبل:

اگر شرایط مبل و خرابی آن به گونه ای است که هزینه تعمیر آن زیاد است و به عبارت دیگر مبل شما عمر خودش را کرده است پس بهتر است که به فکر خرید یک مبلمان نو باشید. گاهی اوقات، شما یک مبل بسیار خوب دارید که ایرادی جزیی پیدا کرده است که به راحتی تعمیر خواهد شد. در این صورت واقعا غیر عقلانی و اسراف است که شما بخواهید به سراغ خرید مبل تازه بروید. در شرایطی که به سرعت با تعمیرات درست خواهد شد پس این کار گزینه ای بسیار بهتر خواهد بود.

در واقع بسیار کار بیهوده ای است که شما بخواهید مبل بخرید در صورتی که می توانید با هزینه کردن بسیار کمتر از خرید، آن را تعمیر کنید. حتی اگر ایراد بسیار جزیی باشد شما می توانید خودتان آن را تعمیر کنید.

۳٫عمر مبل:

فرض کنید شما یک مبل را ۳ ماه است که خریده اید و ایراد و مشکلی برایش پیش می آید. آیا در چنین شرایطی خرید مبل جدید عاقلانه است؟ مطمئنا جواب شما منفی است. در چنین شرایطی حتی اگر هزینه مبل بالا هم باشد تعمیر آن گزینه ای بسیار بهتر است چون مبل تازه است و هنوز از آن استفاده ای نشده است.

از آن سو اما اگر مبلی را در خانه داشته باشید که از خرید آن ۵ سال گدشته باشد و برایش مشکلی پیدا بشود که نیاز به تعمیراتی اساسی داشته باشید، می توانید گزینه خرید مبلمان را در صورت توانایی مالی را در نظر بگیرید چون برای شما بهتر است. شما با خرید مبلمان تازه،هم به خانه خود حال و هوای تازه ای می دهد و هم مبل بسیار قدیمی خود را کنار می گذارید. بهرحال تا ابد نمی توان با یک مبل سر کرد و مدام آن را تعمیر و نوسازی کرد و باید روزی دست به خرید مبلی تازه و نو بزنید.

هزینه مبل شویی چقدر است

۴٫دکوراسیون خانه:

فرض کنید که شما مبلی را قبل تر خریده اید. از آنجا که در گذشته چندان تجربه نداشته اید مبلمان شما(رنگ و شکل آن) چندان با دکوراسیون و طراحی خانه متناسب نیست و نگاه را به سمت خود جذب نمی کند.

حالا برای این مبل ها مشکل پیدا شده است و شما می خواهید آنها را تعمیر کنید. در چنین شرایطی می توانید به خرید مبلمان نو هم فکر کنید و این بار با چشمانی باز و با مشورت گرفتن از افراد باتجربه، مبلمانی را انتخاب کنید که با دکوراسیون خانه شما متناسب باشد و آن را زیباتر کند. رنگ مبل، شکل و چینش آن در دکوراسیون داخلی یک خانه تاثیر زیادی دارد و برای همین است که این مورد را هم به خوبی در نظر بگیرید.

نکته: البته این موضوع را باید در کنار شرایط دیگری چون هزینه و عمر مبل در نظر بگیرید و تصمیم آخر را بگیرید.

نتیجه گیری تعمیر مبل بهتر است یا خرید مبلمان نو

این که تعمیر مبل بهتر است یا خرید مبلمان نو را باید خودتان تشخیص دهید. به طور کلی اگر مبلی دارید که چندان از خریدن آن نمی گذرد، خرابی آن زیاد نیست و به دکوراسیون خانه شما می آید پس تعمیر آن بدون شک بهتر است. اگر در مجموع بخواهیم حساب کنیم تعمیر مبل در بیشتر اوقات بهتر از خرید آن است مگر آن که دیگر مبل شما عمرش را کرده باشد و شما می خواهید مبلی تازه داشته باشید. در واقع زمانی خرید مبل بهتر است که دیگر تعمیر آن نه صرفه اقتصادی داشته باشد و نه صرفه زیبایی شناختی.

روش های نگهداری از مبل چرم مصنوعی

شما باید توانایی مالی خود را در شرایط مختلف در نظر بگیرید چون در این شرایط اقتصادی، خرید مبل نو هزینه زیادی دارد اما تعمیر آن بسیار ارزان تر خواهد بود. هزینه تعمیرات مبل به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید در مبحثی جداگانه به آن پرداخت.

تعمیر مبل بهنام

تعمیر مبل بهنام سالهاست که با ارائه انواع تعمیرات مبل در خدمت مردم است. شما می توانید با اعتماد کامل به تعمیرکاران حرفه ای بهنام، از تعمیر مبل خود مطمئن باشید و نیز کمترین هزینه را بپردازید. خدمات شرکت بهنام در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت انجام خواهد شد و پشتیبانی این مجموعه نیز به نحوی عالی از شما صورت می گیرد.

کافی است در صورت مشکل در مبل خانه یا اداره تان با تعمیر مبل بهنام تماس بگیرید تا در اولین فرصت از خدمات این مجموعه حرفه ای بهره مند شوید و کار تعمیر مبلتان به سرعت انجام شود.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و استعلام قیمت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp