چگونه باید چوب مبل منزل خود را تمیز کنیم

تمیز کردن چوب مبل

مبل یکی از مهم ترین وسایل هر خانه ای است و افراد روی آن احساس راحتی و آسایش پیدا می کنند. به هر دلیلی مبل هم مانند دیگر وسایل نیاز دارد که تمیز شود یا اینکه در صورت نیاز کاملا شستشو  شود و تمیز کردن چوب مبل  همیشه یک دردسر بوده است . مبل، قسمت های مختلفی دارد که هر کدام از آنها به شیوه ای تمیز می شوند. در این مقاله به این پرداخته شده است که چگونه باید چوب مبل منزل خود را تمیز کنیم.

چوب مبل

همه ما می دانیم که بیشتر مبل ها دارای دسته ها و پایه های چوبی هستند. چوب به این دلیل که هم زیبایی بیشتری دارد و هم طبیعی تر است بیشتر از فلزات برای دسته ها و پایه های مبل استفاده می شود. جنس چوب یک مبل می تواند مختلف باشد. هر چقدر که جنس چوب یک مبل مرغوب تر باشد مطمئنا قیمت آن هم بالاتر است و مراقبت از آن هم اهمیت بیشتری دارد.

چوب یک مبل اگر تمیز و براق باشد، در زیبایی آن تاثیر زیادی می گذارد و اگر کثیف باشد آن گاه از جذابیت مبل می کاهد. مطمئنا سوال خیلی ها این است که چگونه باید چوب مبل منزل خود را تمیز کنیم. در زیر به این نکته اشاره شده است.

مراحل تمیز کردن چوب مبل

شاید با خود بگویید که مگر تمیز کردن چوب مبل هم مرحله دارد که جواب آن بله است. منظور از مرحله کار خاصی نیست بلکه هدف اینست که شما کارها را به ترتیب انجام دهید و از این طریق بهترین نتیجه را بگیرید. در زیر به این مراحل اشاره شده است:

معایب و مزایای تعمیر و نوسازی مبل

مرحله اول : گردگیری

مطمئنا با گذشت زمان و بر اثر رفت و آمد و دیگر موارد ، روی چوب مبل ها نیز گرد و غبارمی نشیند.در گام اول شما باید این گردو غبارها را از روی قسمت های چوب مبل بزدایید. برای این کار شما می توانید  از روش های زیادی استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از یک پارچه نرم یا یک ماهوت پاک کن به خوبی کار گردگیری را انجام دهید. هم چنین شما می توانید از یک اسفنج نرم برای این کار استفاده کنید. به طور کلی سعی کنید از پارچه و یا دیگر تمیزکننده های زبر استفاده نکنید چون آنها سطح چوب مبل شما را خراش می دهند و باعث آسیب به آن می شوند.

مرحله دوم : کندن چسب یا دیگر مواد از روی چوب

خیلی اوقات است که شما مشاهده می کنید که روی چوب مبل، چیزهایی چسبیده است که صرفا با یک پارچه یا اسفنج کنده نمی شوند. برای این کار هرگز از وسایل تیز مانند قیچی و چاقو استفاده نکنید چون باعث آسیب به چوب می شود. شما می توانید برای جدا کردن چسب، آدامس، کاغذ یا چیزهای دیگر چسبیده به مبل از روغن استفاده کنید. ابتدا روغن را روی چسب یا کاغذ یا هر چیز دیگر بریزید و آن را نرم کنید و سپس آن  را بردارید. البته سرکه هم می توانید به خوبی این کار را انجام دهد و به راحتی ماده را از روی چوب مبل شما بردارد.

مرحله سوم : تمیز کردن چوب با تمیزکننده ها

در مرحله بعد شما باید چوب مبل خود را با یک ماده تمیزکننده که می تواند شیمیایی یا طبیعی باشد پاک کنید. شما می توانید یک محلول تمیزکننده طبیعی را در خانه بسازید و یا این که می توانید یک تمیزکننده شیمیایی را خریداری کنید. در زیر به چند تمیزکننده اشاره شده است:

روش های نگهداری از مبل چرم مصنوعی

۱٫روغن زیتون و آب پرتغال

یکی از ترکیباتی که به خوبی می تواند چوب مبل شما را تمیز کند و باعث براقی و دوام بیشتر آن شود، مخلوط روغن زیتون و آب پرتغال است. برای ساخت این محلول شما می توانید یک فنجان روغن زیتون را با عصاره یک پرتغال مخلوط کنید. حالا یک پارچه نرم برداشته و آن را به این محلول آغشته کنید و روی چوب مبل خود بکشید تا آن را به خوبی تمیز و براق کنید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این محلول را به مدت ۲ تا ۳ روز نگهدارید و سپس استفاده نمایید.

۲٫روغن نارگیل و آب لیمو

محلول دیگری که می تواند که از آن به خوبی برای تمیز کردن و براق نمودن چوب مبل استفاده کردن مخلوط روغن نارگیل و آب لیمو می باشد. ترکیبات این دو باعث ضدعفونی شدن و براق شدن چوب مبل شما خواهد شدو بر عمر آن نیز خواهد افزود. برای ساختن چنین محلولی شما باید یک نصف فنجان روغن نارگیل را با آب یک لیمو مخلوط کنید و سپس با استفاده از یک پارچه نرم و مناسب، آن را روی چوب مبل خود بکشید و آن را زیبا و براق کنید.

۳٫اسپری های تمیزکننده

امروزه دیگر وسایل تمیزی به راحتی در دسترس هستند. شما می توانید از اسپری های تمیز کننده نیز به خوبی برای تمیز و براق کردن چوب مبل خود و دیگر وسایل چوبی استفاده کنید. این اسپری ها به راحتی در فروشگاه های اینترنتی پیدا می شوند و شما به راحتی می توانید آنها را خریداری کنید.

چگونه تشخص دهیم مبلمان منزل به تعمیر و نوسازی نیاز دارد؟

تمیزکننده های مختلف دیگری نیز وجود دارند که شما می توانید به خوبی از آنها برای تمیزی چوب مبل خود استفاده کنید. یادتان باشد که تمیز کردن مرتب چوب مبل باعث دوام هر چه بیشتر و نیز زیباتر دیده شدن مبل می باشد. حتما به طور مرتب چوب های مبل منزل خود را تمیز کنید.

نتیجه گیری

تمیز کردن چوب مبل خانه اصلا کار سختی نیست. کافی است در اولین مرحله با یک پارچه نرم یا اسفنج یا ماهوت پاک کن، گرد و غبار آن را تمیز کنید. در مرحله بعد شما باید چسب ، کاغذ،آدامس یا چیزهای دیگری که ممکن است به چوب چسبیده اند را با روغن یا سرکه نرم کنید و سپس آنها را بردارید. در آخر نیز شما باید با تمیزکننده های طبیعی یا شیمیایی ، چوب مبل خود را تمیز و براق و ضدعفونی کنید.

مجموعه  مبل بهنام می تواند کار تمیزی و تعمیر مبل شما را با بهترین کیفیت و قیمت انجام دهد. این مجموعه ۲۴ ساعته در خدمت شماست و شما می توانید به خوبی سوالات خود در زمینه مبل را بپرسید. بازدید از مبل شما به صورت رایگان انجام می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۶ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و استعلام قیمت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp