مزایا و معایب مبل چرم

مزایا و معایب مبل چرم

امروزه مبل ها جزء مهمی از یک خانه و آپارتمان هستند و در دکوراسیون یک خانه نقشی اساسی ایفا می کنند. مبل ها انواع محتلفی دارند و هر کس می تواند بر طبق سلیقه و  نیاز خود اقدام به خرید مبل کند. به طور کلی اما می توان مبل ها را به دو دسته مبل چرمی و مبل پارچه ای تقسیم کرد. مبل پارچه ای به دلایل مختلف طرفداران و مشتریان بیشتری دارد. در این مقاله به مزایا و معایب مبل چرم پرداخته شده است.

مبل چرم

مبل چرم همان گونه که از نامش پیداست دارای رویه چرمی است . این مبل ها در خانه ها و ادارات مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت این مبل ها نسبت به مبل های پارچه ای بیشتر است . چرم بدون شک زیبایی و اصالت خاصی دارد اما بهرحال عده ای مبل پارچه ای را ترجیح می دانند. در زیر به مزایا و معایب مبل چرم پرداخته شده است. با خواندن مزایا و معایب می توان به راحتی فهمید چرا عده ای مبل چرم و چرا عده ای مبل پارچه ای را می پسندند.

مزایای مبل چرم

راحتی در تمیزی:

چرم یک ماده و متریال ضخیم و محکم است که به راحتی آسیب نمی بیند. بنابرای اگر چیزی روی آن ریخته شد یا به دلایل دیگر کثیف شد به راحتی می توان آن را تمیز کرد. هم چنین نفوذناپذیری چرم بسیار بیشتر از پارچه است. برای مثال اگر شربتی روی مبل چرم ریخته شود، در آن نفوذ نمی کند اما به راحتی در پارچه مبل پارچه ای نفوذ می کند و همین کار تمیزی مبل های پارچه ای را دشوارتر می کند. شما می توانید به راحتی با یک پارچه یا اسفنج نمدار مبل چرم خود را تمیز کنید و این یکی از مزایای داشتن مبل چرم است.

انتخاب رنگ مبل برای فضای کوچک

طول عمر عالی :

اگر چرم مبل طبیعی باشد می تواند به راحتی تا سالها دوام داشته باشد و دچار فرسودگی نشود. به طور کلی چرم ماده ای پایدار است و وسایلی که از چرم ساخته می شوند به خوبی می توانند عمر کنند. دقت داشته باشید که چرم مصنوعی دارای عمر بسیار کمتری است. عمر مبل های چرمی و دوام آنها چهاربرابر مبل پارچه ای است و این یکی دیگر از مزیت های مبل چرم است.

عدم جذب مو:

همان طور که گفته شد چرم دارای نفوذناپذیری بسیار کمتری از پارچه است. برای همین است که موی انسان یا حیوانات نمی توانند در آن نفوذ کنند. اگر شما چرم و پارچه را در زیر ذره بین مشاهده کنید آن گاه خواهید فهمید که فاصله بین اجزای پارچه بسیار بیشتر از چرم است و در نتیجه باعث می شود تا مو یا دیگر مواد ریز به راحتی در آن نفوذ کند. مبل چرم اما این گونه نیست و مو در آن نفوذ نمی کند. این موضوع مخصوصا برای افرادی که دارای حیوان خانوادگی هستند عالی است.

عدم جذب بو:

فرض کنید که شما دارای دو مبل هستید. یکی از آنها پارچه ای است و دیگری چرمی. روی هر کدام از آنها می نشینید و شروع به کشیدن سیگار می کنید(فقط یک فرضیه است). به نظرتان پس از تمام شدن سیگار کدام مبل بوی سیگار بیشتری می دهد؟ مسلما جواب ،مبل پارچه ای است و این باز هم به ماهیت چرم و پارچه برمی گردد. بنابراین یکی دیگر از مزایای مبل چرم اینست که بوی کمتری را جذب می کند.

چرا مبل در دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد؟

شیک بودن:

مبل چرم واقعا شیک و زیباست وو از همین رو واقعا به خانه یا اداره شما زیبایی و جلوه می بخشد. شما می توانید با خرید یک مبل چرم،  کلاس خانه یا اداره خود را بالا ببرید.

 

معایب مبل چرم

قیمت بالا:

در مقایسه با مبل پارچه ای، مبل چرمی قیمت بسیار بالاتری دارد و شما کافی است به قیمت ها نگاه کنید تا این نکته را متوجه شوید. این موضوع بسیار واضح است که چرا مبل چرمی گران تر است. بهرحال چرم ماده گرانی است و مبل چرمی هم قیمت بالایی دارد. بدون شک یکی از دلایلی که خیلی ها دست به خرید مبل پارچه ای می زنند همین قیمت بالای مبل چرمی است.

مناسب نبودن برای محیط شلوغ:

مبل چرمی برای خانه ای که بچه بازیگوش در آن فعالیت دارد مناسب نیست و یا برای مهمانی ها پرسروصدا وشلوغ که مدام روی آن نشست و برخاست صورت می گیرد گزینه خوبی نیست. این مبل ها دارای فنر ضعیف تری نسبت به مبل پارچه ای هستند و به همین خاطر نباید زیاد اذیت شوند. مخصوصا بچه ها با بالا و پریدن روی مبل می توانند به فنر آسیب بزنند.

احساس راحتی کمتر:

مبل چرمی نسبت به مبل پارچه ای نسبت به مبل پارچه ای احساس راحتی کمتری به افراد می دهد. البته خیلی ها ممکن است روی مبل چرمی احساس راحتی بیشتری داشته باشند اما به طور کلی مبل های پارچه ای راحت تر هستند و برای همین بیشتر مبل های راحتی از جنس پارچه هستند ونه چرم.

هزینه تعمیرات مبل چگونه محاسبه می شود؟

تنوع و طرح کمتر:

مبل های چرمی بدون شک نسبت به مبل های پارچه ای دارای تنوع و طرح کمتری دارد. دلیل آن هم به تفاوت بین چرم و پارچه برمی گردد. چرم در چند رنگ معدود بیشتر وجود ندارد اما مبل می تواند در انواع رنگ ها و طرح ها ارائه شود. این هم یکی دیگر از دلایلی است که چرا افراد از مبل های پارچه ای استقبال بیشتری نشان می دهندو بیشتر آنها را برای خانه های خود می خرند. بهرحال توجه به تناسب مبل با محیط خانه اهمیت زیادی دارد.

نتیجه گیری

مبل های چرم مزایای متعددی دارند و می توانند خانه شما را شیک و زیبا جلوه دهند. از مزایای مبل چرم می توان به راحت تمیز شدن، ماندگار و عمر بالا و عدم جذب مو و بو اشاره کرد. از معایب آن هم می توان به قیمت بالای مبل چرم، احساس راحتی کمتر روی آن نسبت به مبل پارچه ای، تنوع کمتر در طرح و رنگ و مناسب نبودن برای محیط های شلوغ اشاره کرد.

مبل های چرم بیشتر برای اداره ها و مکان هایی مناسب است که دوست دارند شیک و زیبا جلوه کنند. برای خرید مبل چرم حتما با یک کارشناس و فرد مجرب مشورت کنید.

مجموعه مبل بهنام ارائه دهنده انواع خدمات تعمیر و مشاوره خرید مبل می باشد که  در صورت داشتن سوال می توانید  با مبل بهنام تماس بگیرید

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و استعلام قیمت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp