آیا می توان خراش های روی مبل را تعمیر کرد؟

خراش های روی مبل

مبل ها یکی از مهم ترین وسایل خانه هستند و در نتیجه نگهداری از آنها اهمیت زیادی دارد. بر اثر اتفاقات مختلف، مبل ها ممکن است دچار آسیب شوند و نیاز به تعمیر پیدا کنند. یکی از آسیب هایی که به مبل وارد می شود و چیز رایجی است،خراش افتادن روی مبل می باشد. اما آیا می توان خراش های روی مبل را تعمیر کرد؟ در جواب این سوال باید گفت که بله می توان این کار را انجام داد.

برای انجام این کار شما باید نکاتی را بلد باشید که ما در این مقاله به آنها اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

خراشیدگی روی مبل

خراشیدگی های کوچک می توانند زیبایی های مبل شما را کم کنند و باعث شوند تا مبل شما دیگر ظاهر قبل را نداشته باشد. بهترین کار برای تعمیر خراشیدگی های روی مبل این است که آن را به تعمیرکار متخصص بسپارید اما شما خودتان هم می توانید با دانستن نکاتی این کار را انجام دهید. در زیر به این نکات اشاره شده است:

خراش روی چوب

خراش های روی چوب مبل می تواند از زیبایی ظاهری آن بکاهد. برای این که خراش روی چوب مبل را از بین ببرید می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

استفاده از گردو:

یکی از بهترین راه هایی که می توانید برای تعمیر خراش روی چوب مبل استفاده کنید این است که از گردو استفاده کنید. گردویی را بشکنید. مغز آن را پودر کنید و بگذارید تا کمی روغنش بیرون بیاید. پس این پودر را روی خراش های ریز روی مبل خود بمالید. این کار باعث می شود تا جای خراش بسیار کم رنگ و محو شود و شما مبلی با ظاهر زیباتر داشته باشید.

نکات ضروری در انتخاب تعمیرکار مبل

گردو یکی از روش های بسیار خوب برای خراش های روی چوب مبل شما می باشد. حتما این روش را امتحان کنید.

خاکستر سیگار:

خاکستر سیگار را می توان به راحتی تهیه کرد. اگر می خواهید خراش های روی چوب مبل خود را نرم و صاف کنید می توانید روی آن خاکستر سیگار بمالید و به این ترتیب به زیبایی مبل خود اضافه کنید.

رنگ:

یکی دیگر از کارهایی که برای محو کردن خراش های روی چوب مبل می توان انجام داد استفاده از رنگ برای پر کردن خراش می باشدو از یک آبرنگ استفاده کنید و با قلم مو خراش را رنگ کنید و سپس روی آن لاک براق بی رنگ بزنید تا رنگ شما ثابت بماند. خوبی این روش این است که خراش هم پر می شود و هم با رنگ چوب استتار می شود. هر چقدر که رنگ شما با رنگ چوب شبیه تر باشد نتیجه بهتر خواهد بود.

چای:

یکی دیگر از راه های محو کردن و در واقع تعمیر خراش های روی چوب مبل اینست که از چای استفاده کنید. چای دم کنید. رنگ چای باید با توجه به رنگ چوب مبل شما تعیین شود. هر چقدر که رنگ مبل شما تیره تر باشد رنگ چای شما هم باید تیره تر باشد تا با هم انطباق داشته باشند. زمانی که چای آماده شد یک گوش پاک کن یا پنبه را به آن آغشته کنید و سپس آن را روی قسمت خراشیده شده چوب مبل خود بمالید. پس از آن به سرعت آن را با دستمال کاغذی پاک کنید تا چوب اطراف خراش رنگ بگیرد. اگر رنگ چوب شما تیره باشد ممکن است چند بار به این عمل نیاز داشته باشید.

در تعمیرات مبل چه نوع پارچه ای را انتخاب کنیم

سس مایونز:

اگر خراش خیلی عمیق است  می توانید از سس مایونز استفاده کنید.سس مایونز را در شکاف بریزید و مقدار اضافی آن را پاک کنید و اجازه دهید تا دو سه روز در آنجا بماند و شکاف را ترمیم کند.

خراش روی چرم:

به دلایل زیادی ممکن است روی مبل های چرمی در خانه خراش ایجاد شود که یکی از آنها داشتن بچه یا حیوانات خانگی مانند گربه و سگ در خانه است. اگر مبل چرمی دارید و روی آن خراش ایجاد شده است بهتر است ابتدا با یک متخصص تماس بگیرید چون کار تعمیر خراش روی چرم مبل کاری تخصصی است. بهر حال راه هایی برای تعمیر خراش چرم مبل نیز وجود دارد. در زیر به این روش ها اشاره شده است:

استفاده از روغن زیتون:

مقداری روغن زیتون تهیه کنید و با پنبه یا پارچه ای تمیز روی خراش چرم مبل بمالید. پس از گذشت یک ساعت، روغن را از روی مبل تمیز کنید. اگر دیدید که خراش چندان ترمیم نشد دفعه بعد از روغن زیتون بیشتری استفاده کنید و این بار اجازه دهید تا چچند ساعت روی چرم بماند و سپس آن را پاک کنید.

واکس:

شما می توانید از واکس های مخصوص یا حتی واکسی که به جنس چرم مبل شما نزدیک است استفاده کنید. واکس را روی خراش بمالید و سپس آن را تمیز کنید. این روش به طور کامل موثر نیست.

الکل:

اگر خراش روی چرم مبل شما عمیق باشد شما می توانید از الکل استفاده کنید. ابتدا منطقه خراش را با الکل تمیز کنید. پس از آن با پارچه یا پنبه ای تمیز الکل را روی محل دقیق خراش بریزید. این روش می تواند برای خراش عمیق بسیار موثر باشد.

تعمیر مبلمان خارجی خود را به ما بسپارید

نکته : برای تعمیر خراش های روی مبل پارچه ای نیز شما می توانید از روش هایی چون تعویض پارچه یا دوختن خراش استفاده کنید که البته بهتر است ان را به افراد متخصص بسپارید.

نتیجه گیری

خراش های روی مبل می توانند ظاهر مبل شما را زشت کنند .  بر اثر اتفاقات مختلفی روی مبل خراش ایجاد می شود اما می توان آنها را ترمیم و تعمیر کرد. اگر خراش روی چوب مبل باشد شما می توانید از روش هایی چون استفاده از چای، استفاده از رنگ، استفاده از خاکستر سیگار، استفاده از گردو و دیگر موارد استفاده کنید و خراش مبل را محو کنید و ظاهر مبل خود را مرمت کنید.

اگر روی چرم مبل خراش ایجاد شده باشد اما می توانید با روغن زیتون، کرچک یا الکل و مالیدن روی خراش آنها را ترمیم کنید. خراش روی مبل پارچه ای نیز می تواند با دوختن یا تعویض پارچه جبران شود. البته بهتر است که کار تعمیر خراش های عمیق را به متخصصین بسپارید.

مجموعه  تعمیر مبل بهنام برای تعمیر مبلمان خانه شما به طور شبانه روزی فعالیت می کند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و استعلام قیمت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp