تعمیر شکستگی تاج مبل

هزینه تعمیر شکستگی تاج مبل

تعمیر شکستگی تاج مبل امری تخصصی می باشد که در ادامه بیشتر به توضیح آن خواهیم پرداخت.

مطمئنا این جمله را بارها شنیده اید که می گویند “مبلمان چشم خانه است”. اما منظور از گفتن این جمله چیست؟ واضح و مشخص است که هدف از این جمله نشان دادن اهمیت ظاهر مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل و شیک و لوکس به نظر رسیدن آن می باشد. هرچه مراقبت های بیشتری از مبلمان خود داشته باشید و آن ها را سالم و تمیز نگاه دارید، مطمئنا نمای داخلی منزل شما نیز درخشان تر و چشم نواز تر خواهد بود. اما گاهی اوقات مشکلاتی که برای مبلمان رخ می دهد، اجتناب ناپذیر هستند.

در صورتی که مبلمان شما دچار هر گونه نقص یا خرابی شد بهتر است به سرعت به دنبال تعمیر آن باشید چرا که به تعویق انداختن آن مساوی ست با ادامه دار شدن ظاهری ناخوشانید در منزل. ­شکستی تاج مبل از آن دسته مشکلاتی ست که در صورت جابجایی غیر اصولی در هنگام اسباب کشی، تغییر چیدمان منزل، برخورد ضربه با تاج مبل و یا فرسودگی رخ خواهد داد.

آیا تعمیر شکستگی تاج مبل در منزل امکانپذیر است؟

یکی از اساسی ترین بخش ها در مبل های سلطنتی و کلاسیک، تاج مبل است. چنانچه این بخش به هر علتی صدمه ببیند و دچار شکستگی شود، شکوه و زیبایی مبل به طور کلی زیر سوال خواهد رفت. تاج مبل اصولا دارای منبت کاری و نقوش برجسته ای می باشد که توسط دست یا به طور ماشین کاری شده، ایجاد شده است. بنابراین ظرافت و دقت خاصی در این ناحیه از بابت طراحی وجود دارد.

چگونه از چوب گردوی مبلمان خود محافظت کنیم

تعمیر شکستگی تاج مبل در منزل به هیچ وجه امری منطقی و شدنی نیست. تنها در صورتی می توانید این کار را به شخصه انجام دهید که متخصص تعمیر مبل باشید و ابزار این کار را در اختیار داشته باشید. در غیر این صورت، دستکاری نمودن هر بخش از تاج مبل شکسته شده می تواند اوضاع را خراب تر کند. مهم ترین نکته در تعمیر شکستگی تاج مبل این است که بایستی این کار به شکل نامحسوس و غیر قابل تشخیص اجرا شود. بنابراین به جای اینکه به شخصه وارد عمل شوید، به فکر پیدا کردن یک تعمیر کار حرفه ای و ماهر باشید.

نحوه صحیح تعمیر شکستگی تاج مبل

چنانچه تاج مبل دچار شکستگی شده باشد بهترین راه برای تعمیر شکستگی تاج مبل مراجعه به یک متخصص و تعمیرکار حرفه ای مبل می باشد.

در صورتی که شکستگی مربوط به بخش کوچکی از تاج مبل باشد، تعمیرکار با چسباندن قطعه ی شکسته شده و رنگ آمیزی، صیقل کاری و ظریف کاری های مخصوص تعمیر تاج مبل، شکستگی و نقص به وجود آمده را برطرف خواهد کرد.

اما چنانچه شکستگی تاج مبل به صورتی باشد که امکان اتصال دوباره ی آن به تاج وجود نداشته باشد، بایستی اقدام به جایگزین نمودن یک تاج مبل سالم با تاج مبل شکسته شده نمایید.

برخی از تاج مبل های رزین در بازار موجود هستند که به طور آماده طراحی شده اند و مخصوص تعبیه شدن در مبلمان می باشند. اما ممکن است سبک مبلمان شما با چنین تاج هایی هماهنگ نبوده و در صورت استفاده از این تاج ها، عدم هماهنگی بین مبل ها ایجاد شود. برای مثال ممکن است مبلمان شما، دارای تاج های چوبی با کنده کاری های ظریف و خاص باشد. با این حال چناچه می خواهید از تاج های آماده استفاده کنید، قطعا هزینه ی کمتری خواهید پرداخت.

نحوه تشخیص کلاف خوب مبل

با این حال برای برخی از افراد بسیار مهم است که تاج مبل آن ها همانند روز اول و با منبت کاری ها و نقوش برجسته ی حرفه ای و ظریف جاگذاری شود. در این صورت تعمیر کار مبل بایستی تاج مبل را از صفر تا صد برای شما طراحی و منبت کاری نماید که در این صورت دستمزد بالاتری برای تعمیر شکستگی تاج مبل باید پرداخت کنید. چرا که تخصص و زمان بیشتری برای این نوع از تعمیر احتیاج است.

هزینه تعمیر شکستگی تاج مبل

از جمله مهم ترین عواملی که در هزینه تعمیر شکستگی تاج مبل تاثیرگذار است، نوع مبل و میزان منبت کاری های اجرا شده روی آن می باشد. هرچه تاج مبل ساده تر بوده قیمت تعمیر شکستگی تاج مبل کمتر می باشد و هرچه ریزه کاری ها و نقوش برجسته ی بیشتری داشته باشد مطمئنا هزینه ی تعمیر آن بالاتر خواهد بود.

عامل دیگر در تعیین قیمت تعمیر شکستگی تاج مبل، جنس تاج مبل می باشد. برحی از تاج مبل ها دارای جنس چوبی، برخی دارای جنس فایبرگلاس و برخی دارای جنس استیل هستند. نمونه های استیل اغلب دچار شکستگی نخواهند شد. اما در مورد تعمیر نمونه های چوبی و فایبرگلاس، شیوه ی تعمیر، متریال مورد استفاده و ابزارهای مورد نیاز متفاوت خواهد بود. بنابراین تعمیر شکستگی تاج مبل در جنس های گوناگون دارای قیمتی متفات می باشد.

میزان شکستگی و عمق آن نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در این نرخ است. هرچه شکستگی رخ داده عمیق تر باشد و تعمیر آن پروسه ی زمان بر و پر زحمت تری را در بر داشته باشد، قطعا هزینه ی تعمیر بیشتر خواهد شد. چرا که نیاز به صرف تخصص، مهارت و زمان بیشتری توسط استادکار وجود خواهد داشت.

مبل ال چیست و چه کاربردی دارد؟

نتیجه گیری

مبلمان یکی از تجهیزات گران قیمت در هر منزل محسوب می شود که در گذر زمان دچار فرسودگی خواهد شد. همچنین در صورت تییر چیدمان یا اسباب کشی های مداوم ممکن است دچار آسیب شود. با افزایش روز افزون قیمت ها، تعویض مبلمان در صورت پیش آمدن چنین سرایطی به هیچ وجه امری منطقی نیست. بنابراین قبل از هرچیز بایستی به فکر تعمیر آن و پیشگیری از هزینه های اضافی باشید.

شکستگی تاج مبل یکی از مشکلاتی است که می تواند در اثر فرسودگی و یا برخورد ضربه رخ دهد. جهت تعمیر شکستگی تاج مبل بایستی به تعمیرکاران حرفه ای مراجعه نمایید تا این کار را به شکل غیر قابل تشخیص و با ظرافت و هنرمندی هرچه تمام برای شما انجام دهند. چنانچه تاج مبل شما دارای نقوش برجسته باشد و امکان اتصال دوباره ی قطعه شکسته شده به تاج مبل وجود نداشته باشد، تعمیر کار بایستی با ظرافت و دقت هرچه تمام منبت کاری، رنگ آمیزی و صیقل کاری های لازم را انجام دهد. میزان تخصص و مهارت تعمیرکار مبل نقش مهمی در تمیز اجرا شدن فرآیند تعمیر دارد.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و استعلام قیمت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp