ست کردن رنگ مبلمان و کاغذ دیواری چگونه است؟

ست کردن رنگ مبل و کاغذ دیواری

اگر از دکوراسیون تکراری منزل خود دلزده شده اید و دلتان حال و هوایی تازه می خواهد، چاره ی آن نقل مکان به یک منزل جدید نیست. بلکه می توانید به راحتی با تغییر سبک کاغذ دیواری یا پارچه های مبلی خود، تغییری جذاب و شگفت انگیز در دکوراسیون داخلی منزل ایجاد کنید. ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان یکی از ترفندهای اساسی در ایجاد جلوه ای چشم نواز و زیبا در منزل می باشد. برای این کار بایستی به نکات مهمی دقت داشته باشید. نورپردازی منزل، متراژ آن، رنگ های مورد علاقه و طیف های رنگی موجود در چیدمان منزل همگی از نکاتی هستند که می توانند شما را به سمت یک انتخاب بهینه هدایت کنند.

ست کردن طرح کاغذ دیواری با رنگ پارچه مبل

اگر دیوارهای منزل تان  را کاغذ دیواری کرده اید و اکنون به دنبال ست کردن مبلمان با طرح و رنگ کاغذ دیواری هستید، بایستی به نکات مهمی دقت کنید. یکی از مهم ترین این نکات انتخاب رنگی هایی است که در یک تنالیته قرار داشته باشند و یا مکمل همدیگر باشند. عده ای به اشتباه فکر می کنند که ست کردن رنگ ها به معنای انتخاب رنگ ها کاملا مشابه است. در حالی که چنین چیزی از دیدگاه زیبایی شناسی مردود می باشد.

ست کردن رنگ ها به این معناست که با دیدن صحنه ای از رنگ های ست شده در یک نگاه، جلوه ای چشم نواز و زیبا در دیدگان مخاطب نقش ببندد. به عنوان مثال اگر کاغذ دیواری شما دارای طیف رنگی صورتی می باشد، می توانید مبل های خود را به رنگ طوسی انتخاب کنید. و یا اگر کاغذ دیواری منزل شما دارای طیف رنگی زرد می باشد، انتخاب مبل هایی به رنگ آبی ملایم می تواند جلوه ای جذاب و مدرن ایجاد نماید.

تعمیر شکستگی تاج مبل

سعی داشته باشید تا هر دو مورد یعنی هم کاعذ دیواری و هم پارچه مبلمان خود را ساده انتخاب نکنید چرا که این کار باعث بی روح شدن منزل شما و خلوت به نظر رسیدن آن خواهد شد.

ست کردن طرح کاغذ دیواری با سبک مبلمان

اگر مبلمان شما به سبک کلاسیک می باشد و دارای تاج و بدنه ی استیل است، می توانید طرح کاغذدیواری را طرحی با نقوش کلاسیک انتخاب کنید تا هم راستا با طرح و سبک مبلمان شما باشد.

به شدت توصیه می شود که اگر طرح کاغذ دیواری یا پارچه ی مبلی شما طرحی شلوغ است، مورد دیگر را ساده انتخاب کنید. به عنوان مثال مبلمان های کلاسیک با تاج های نقش برجسته زمانی می تواند با کاغذ دیواری طرح و نقش دار ست شود که دارای پارچه ای ساده باشد. شلوغ بودن طرح مبل و کاغذ دیواری باعث ایجاد آشفتی در فضای داخلی منزل شما خواهد شد.

کمک گرفتن از طراحان داخلی

طراحان دکوراسیون داخلی به این دلیل که دارای تحصیلات مرتبط با این حوزه می باشند، می توانند به خوبی شما را در انتخاب کاغذ دیواری و طرح پارچه مبل یاری کنند. این افراد دارای قدرت رنگ شناسی بالایی می باشند و در ترکیب رنگ های گرم و سرد می توانند تعادل درستی برقرار کنند. نکته ی مهم در کمک گرفتن از طراحان داخلی این است که این طراحان باید به روحیات، علاقه و سبک دلخواه شما اشراف داشته باشند تا بتوانند فضایی دلنشین با هارمونی زیبا برای نمای داخلی منزل شما ایجاد کنند.

کدام یک ؟ تعمیر مبل یا خرید مبلمان نو

ست کردن کوسن ها با طرح و رنگ کاغد دیواری

اگر نمی خواهید خیلی سختگیرانه در این باره عمل کنید و یا هزینه های بالایی برای تعویض پارچه مبلی خود بپردازید، اما در عین حال به اصول زیبایی شناسی اهمیت می دهید و می خواهید دکوراسیون داخلی جذابی داشته باشید، می توانید پارچه های کوسن مبل خود را با طرح و نقش کاغذ دیواری ست کنید. در این باره می توانید حتی رنگ هایی کاملا مشابه انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر کاغذ دیواری دارای رنگ سبز یا تنالیته قرمز می باشد می توانید از همان رنگ  مشابه در پارچه های کوسن ها یا تعدادی از آن ها استفاده نمایید و چشم اندازی با هارمونی زیبا ایجاد کنید.

 

ایجاد هارمونی و تعادل بین طرح و رنگ کاغذ دیواری و مبلمان

اگر تصور شما بر این است که برای ست کردن مبلمان و کاغذ دیواری بایستی حتما تمام دیوارهای منزل را کاغذ دیواری کنید کاملا در اشتباه هستید. بهترین راه برای ست کردن کاغذ دیواری و مبلمان، استفاده از کاغذ دیواری در تعداد محدودی از دیوارهای منزل می باشد. این کار به چند دلیل مختلف انجام می شود. یکی از دلایل این است که شما در چیدمان داخلی منزل خود فقط از مبلمان استفاده نمی کنید و تجهیزات دیگری نیز در اتاق نشیمن دارید. بنابراینبایستی به فکر هماهنگ بودن رنگ و طرح کاغذ دیواری با سایر تجهیزات نیز باشید.

به عنوان مثال شما می توانید تنها دیوارهایی که در پشت تلویزیون و پشت تعدادی از مبلمان قرار گرفته اند را کاغذ دیواری نمایید و سایر دیوارها را مطابق با دکوراسیون منزل تزیین کنید. دقت داشته باشید که در انتخاب دیوارهایی که باید کاغذ دیواری شوند به صورت اساسی پیش بروید چرا که انتخاب دیوارهای اشتباه برای این کار می تواند باعث ایجاد حس آشفتگی و عدم تعادل در منزل شما شود.

روش های نگهداری از مبل چرم مصنوعی

نتیجه گیری

شاید تصور کنید که برای ست کردن کاغذ دیواری و مبلمان منزل حتما باید از یک متخصص دکوراسیون داخلی کمک بگیرید یا اینکه تصور کنید این کار نیاز به مهارت و دانش بالایی دارد و از عهده ی شخص شما خارج است. در اینکه این کار به مهارت و دانش احتیاج دارد شکی نیست اما بیش از حد خود را درگیر این انتخاب نکنید. اگر طرح و نقشی را برای مبلمان یا کاغذ دیواری انتخاب کردید که احساس خوبی به شما می داد و از دیدن آن در نار هم لذت بردید، انتخاب خود را انجام دهید و به دنبال دلیل و منطق برای استدلال و توجیه نباشید.

مهم ترین نکته و هدف اصلی از ست کردن کاغذ دیواری ها با مبلمان ایجاد حس دلنشین و فضایی دوست داشتنی در منزل است. اگر این فضا را به واسطه ی انتخاب های خود ایجاد کردید، بنابراین شما کارتان را به درستی انجام داده اید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و استعلام قیمت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp