نکات مهم برای نگهداری مبل راحتی

نگهداری مبل راحتی

مبل ها انواع گوناگونی دارند و برای هر کدام از انها هم باید نکات خاصی را دانست. یکی از این مبل ها که در بیشتر خانه ها وجود دارد، مبل راحتی است. در این مقاله به نکات مهم برای نگهداری مبل راحتی پرداخته شده است.

مبل راحتی

مبل ها به طور کلی به دو دسته راحتی و کلاسیک تقسیم بندی می شوند. مبل های راحتی همان طور که از نامشان پیداست برای راحتی افراد ساخته شده اند و در نتیجه نشیمن و پشتی آنها نرم تر است و فرد روی آنها راحت تر است. از آنجا که این مبل ها انعطاف بیشتری داند و افراد روی آن حس راحتی بیشتری دارند پس بیشتر هم از انها استفاده می شود.

خود مبل های راحتی هم دسته بندی های مختلفی دارند و از هر کدام از آنها برای محیطی استفاده می شود. نگهداری از مبل های راحتی اهمیت زیادی دارد چون باعث طول عمر بیشتر انها می شود و هزینه افراد را کاهش می دهد.

نگهداری مبل راحتی

مبل های راحتی در بیشتر خانه ها هستند و در نتیجه نگهداری آنها هم برای خیلی ها مهم است.  در زیر نکات مهم برای نگهداری مبل راحتی آورده شده است:

۱٫واکس زدن مبل چرم

مبل راحتی چرم گران است و در نتیجه مراقبت از آن هم اهمیت دارد. برای نگهداری مناسب از آن باید به طور مرتب، مبل های چرمی خانه یا محیط کاری خود را واکس بزنید. واکس های مخصوصی برای این مبل ها وجود دارد که می توانید از آنها برا جلا دادن چرم مبل های راحتی استفاده کنید.

عوامل موثر بر قیمت رویه کوبی مبل چیست ؟

واکس زدن مبل چرمی باعث می شود تا چرم مبل ترک نخورد و از خشک شدن آن جلوگیری شود. در نتیجه این کار، عمر مبل های چرمی بیشتر می شود وشما می توانید برای مدتی طولانی تر از آنها استفاده کنید و لذت ببرید.

۲٫گردگیری مبل

چه مبل شما چرمی باشد چه پارچه ای، شما باید به طور مرتب آنها را گردگیری کنید. برای مبل های چرمی می توانید از پارچه های نمدار استفاده کنید و گردها را از روی آنها بزدایید. مبل های پارچه ای را نیز با جاروبرقی و برس گردگیری کنید و آنها را به خوبی تمیز کنید.

از گوشه های مبل ها غافل نشوید و به خوبی آن قسمت ها را نیز تمیز و گردگیری کنید. با گردگیری مرتب شما قادر هستید تا بر عمر مبل های خود بیفزایید. تمیزی همواره باعث طول عمر وسایل می شود. گردگیری را جدی بگیرید و فکر نکنید که گردها به مبل شما آسیب خاصی نمی رسانند.

۳٫استفاده صحیح از مبل راحتی

استفاده صحیح از مبل های راحتی یکی دیگر از نکات مهم در مبل های راحتی است. شما باید چه از مبل های راحتی چرمی وچه از مبل های راحتی پارچه ای به درستی استفاده کنید. بالا و پایین پریدن توسط کودکان روی مبل های راحتی نباید اتفاق بیفتد و یا خیلی کم اتفاق بیفتد. تا حد امکان از خوابیدن روی مبل های راحتی باید پرهیز شود. کارهای این چنینی خیلی زود باعث تخریب ظاهر مبل و اسیب به آن می شود.

به درستی روی مبل های راحتی بنشینید تا فشار زیادی به مبل وارد نشود. سعی کنید روی تکیه گاه مبل ننشینید و نیز روی دسته های ان ننشینید تا عمر بیشتری به آنها ببخشید. به کودکان خود بیاموزید که روی مبل بازی نکنند.

نکات مهم در خرید مبل

۴٫شستشوی درست مبل های راحتی پارچه ای

مبل های راحتی پارچه ای هر از گاهی نیاز به شستشو دارند. شما می توانید از روش های متنوعی برای شستشوی مبل راحتی پارچه ای اقدام کنید. یادتان باشد که از مواد شستسوی باکیفیت برای شستشوی مبل های راحتی خود استفاده کنید. اگر خودتان نمیدانید چگونه باید مبل های راحتی پارچه ای را بشویید می توانید این کار را به متخصصین بسپارید.

اگر خودتان می خواهید مبل راحتی پارچه ای را بشویید می توانید از یک تکه اسفنج و شامپوی مخصوص استفاده کنید. اسفنج نباید بیش از حد مرطوب باشد چون ممکن است به مبل شما آسیب برساند.

دقت کنید که در زمان شستشوی مبل پارچه ای به نکاتی مانند نوع پارچه،نوع لکه روی مبل و خشک کردن پارچه مبل دقت کنید. یادتان باشد که شستن مبل های پارچه ای باید به شکلی انجام شود که به مبل آسیب وارد نشود در نتیجه در این کار باید دقت لازم را به خرج دهید.

جابجایی صحیح مبل

یکی دیگر از نکات مهم برای نگه داری مبل راحتی این است که اگر می خواهید آنها را جابجا کنید به طور درست و اصولی این کار را انجام دهید. اگر این کار را درست انجام ندهید می توانید به مبل راحتی خود آسیب وارد کنید. یکی از اشتباهات رایجی که در هنگام جابجایی مبل صورت می گیرد کشیدن آنها روی زمین است. در بسیاری از موارد به این دلیل که خانم ها نمی توانند مبل را بلند کنند ان را می کشند و با این کار به پایه های مبل آسیب می زنند. بهترین کار برای جابجایی مبل ها این است که آنها را بلند کرد و به جای دیگر انتقال داد.

هزینه مبل شویی چقدر است

نتیجه گیری

نگهداری از مبل ها می تواند عمر آنها را افزایش دهد و باعث شود تا از هزینه هایی مانند خرید مبل تازه و تعمیر مبل جلوگیری شود. برای نگهداری از مبل ها نکات مختلفی وجود دارد که می توان با انجام آنها از مبل ها نگهداری کرد. مبل های راحتی چرمی را باید به طور مرتب واکس زد، آنها را گردگیری کرد و برای مبل های راحتی پارچه ای نیز باید هر از مدتی آنها را به طور درست شستشو داد و نیز گردگیری کرد. نباید از مبل های راحتی به شکل بد استفاده کرد و روی آنها خوابید یا بالا و پایین پرید و نیز در هنگام جابجایی باید تا آنجایی که می توان از کشیدن مبل روی زمین جلوگیری کرد.

مبل بهنام

تعمیر مبل بهنام سالهاست که مشغول ارائه خدمات به افراد می باشد. شما می توانید تعمیر انواع مبل های خود(چه راحتی و چه کلاسیک) را به این مجموعه بسپارید. متخصصین بهنام در سریع ترین زمان ممکن به خانه شما می آیند و کار تعمیر مبل شما را به بهترین شکل و مناسبترین قیمت انجام می دهند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و استعلام قیمت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp