تمیز کردن مبل پارچه ای

تمیز کردن مبل پارچه ای

تمیزی مبلمان تاثیر زیادی روی ظاهر خانه شما دارد و برای همین است که از اهمیت زیادی برخوردار است. مبل ها به طور کلی در دو نوع پارچه ای و چرمی وجود دارد. نوع پارچه ای بیشتر در خانه ها استفاده می شود چون هم ارزان تر است و هم راحت تر است و برای محیط های خانگی بهتر است. در این مقاله قصد داریم به تمیز کردن مبل پارچه ای بپردازیم و نکات مهم آن را یاد اوری کنیم

کثیفی مبل پارچه ای

مبل های پارچه ای به راحتی و به دلایل مختلف کثیف می شوند. بچه ها در خانه ممکن است آن را کثیف کنند، چیزی ممکن است روی آن ریخته شود، حیوانات خانگی ممکن است روی آن خرابکاری کنند و دلایل مختلف دیگر.

کثیفی های مبل پارچه ای می تواند انواع مختلفی داشته باشد. برخی از کثیفی ها هستند که به سرعت پاک می شوند و برخی ها هم زمان بر هستند. در هر صورت می توان با انجام کارهایی مبل های پارچه ای را به خوبی تمیز کرد.

مراحل تمیز کردن مبل پارچه ای

برای تمیز کردن مبل پارچه ای خود شما باید مراحلی را طی کنید. این مراحل به سرعت طی می شوند و برای آن زمان زیادی تلف نمی شود. در زیر به این مراحل پرداخته شده است:

۱٫مرحله اول : آماده کردن مبل پارچه ای:

در مرحله اول شما باید مبل را برای تمیز شدن آماده کنید. اگر وسیله ای مانند موبایل، لباس، آشغال های بزرگ و دیگر موارد روی آن وجود دارند باید برداشته شوند. دقت کنید که این کار را انجام دهید تا مراحل بعدی را به راحتی انجام دهید.

مبل ال چیست و چه کاربردی دارد؟

۲٫جارو کشیدن :

حالا باید با جاروبرقی مبل خود را به خوبی تمیز کنید. جارو برقی را برداشته و همه جای مبل پارچه ای را با آن تمیز کنید. از گوشه ها و کنج ها غافل نشوید و به خوبی همه جا را تمیز کنید. گرد و غبار مبل پارچه ای خود را بگیرید و آن را حسابی تمیز کنید. زیر مبل ها  و کف آنها را نیز جارو بکشید تا حسابی مبل را تمیز کرده باشید. از هیچ جا غافل نشوید و مطمئن شوید همه قسمت های مبل را جارو کشیده اید و تمیز کرده اید.

۳٫موهای روی مبل را جدا کنید:

گاهی اوقات موها و پرزها روی مبل با جاروبرقی برداشته نمی شوند و برای همین شما نیاز دارید تا از وسایل مخصوص(غلطک مخصوص) استفاده نمایید و به خوبی این موها را جدا کنید. اگر این وسیله را در اختیار ندارید می توانید از چسب یا آدامس نیز استفاده کنید . با انجام این کار به خوبی مبل خود را از موهای انسان ها و یا احیانا حیوانات پاک می کنید. موهای ریزی وجود دارند که در بافت مبل جا خوش کرده اند و فقط از این طریق از مبل پارچه ای جدا می شوند. یادتان باشد که هنگام استفاده از چسب یا غلتک های مخصوص مواظب پارچه مبل باشید تا به آن آسیبی وارد نشود. خیلی آرام و با حوصله این کار را انجام دهید تا پارچه آسیب نبیند.

۴٫تمیز کردن قسمت های غیر پارچه ای :

در مرحله بعدی شما باید قسمت های غیر پارچه ای مبل پارچه ای خود را تمیز کنید. این بخش ها می توانند چوبی یا استیل باشند. شما می توانید از اسپری های مخصوص یا الکل برای تمیزی و ضدعفونی کردن آنها استفاده کنید. مواد دیگری هم وجود دارند. به خوبی همه بخش ها را تمیز کنید تا مبل پارچه ای برای مرحله بعدی تمیزی آماده شود که مهم ترین بخش است.

چرا مبل در دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد؟

۵٫تمیز کردن لکه ها و کثیفی ها:

خیلی اوقات پس از انجام کارهای بالا شما مشاهده می کنید که روی پارچه مبل لکه هایی وجود دارد که باید تمیز شوند. این لکه ها می توانند به دلایل گوناگونی ایجاد شده باشند. اگر منشا آن را بدانید مطمئنا می توانید خیلی راحت تر آنها را پاک کنید. برای پاک کردن لکه های یک مبل شما باید از پاک کننده مناسب استفاده کنید. روی مبل ها معمولا علامت هایی نوشته شده است که نشان می دهد شما باید از چه شوینده ها و موادی برای نظافت استفاده کنید. در زیر به این علامت ها اشاره شده است:

W: به معنای استفاده از آب خالی یا بخار آب برای تمیزی مبل است

WS: این یعنی می توانید مبل را با مخلوطی از آب و مواد شیمیایی تمیز کنید

S: یعنی باید به صورت خشک کردن،مبل را تمیز کنید

O : این یعنی مبل از مواد ارگانیک ساخته شده بنابراین باید مبل را با آب سرد شستشو داد و آب گرم به بافت آن آسیب می زند

X : این یعنی باید مبل را با برس یا جاروبرقی تمیز کرد و سپس پارچه با شامپوی مخصوص تمیز شود

برای نظافت مبل، شما نیاز به ساختن یک محلول مناسب دارید. برای این کار شما یک ظرف نسبتا بزرگ را بردارید و سپس درون آن ۳ لیتر آب بریزید. حالا به این مقدار آب ماده مورد نظر خود ( مانند سرکه ، شامپوی مخصوص مبل و دیگر موارد) را اضافه کنید. آن را به خوبی هم بزنید. اگر از شامپوی غیر شیمیایی استفاده کرده اید آن قدر هم بزنید تا محلول کف کند.

نکات مهم برای نگهداری مبل راحتی

پس از آن که محلول شستشوی مبل شما آماده شد پارچه تمیز و نرم را برداشته و آن را با محلول مرطوب کنید. حالا آرام لکه ها را با آن تمیز کنید. دقت کنید که نباید پارچه را محکم روی پارچه بکشید و آن را به آرامی روی مبل بکشید. علاوه بر لکه های مبل، شما می توانید دیگر قسمت های مبل را نیز با این محلول شستشو دهید و به خوبی همه جای مبل خود را تمیز کنید. دقت کنید که برای تمیز کردن مبل حتما باید از ماده ای مناسب استفاده کنید.

نتیجه گیری

برای تمیز کردن مبل، شما باید ابتدا با جاروبرقی و برس، مبل پارچه ای خود را آماده تمیز کردن کنید. پس از آن که همه گردو غبارهای مبل را زدودید و قسمت های غیر پارچه ای را نیز تمیز کردید ، باید محلول شتستشو( آب و ماده شوینده مناسب) را آماده کنید  و با پارچه ای تمیز و نرم ،  مبل را از طریق این محلول تمیز کنید.

در صورت وجود هر گونه سوال با کارشناسان مجموعه مبل بهنام تماس بگیرید و آماده ارائه انواع خدمات تعمیر مبلمان ، شستشو مبلمان ، رویه کوبی و …. هستیم

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و استعلام قیمت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp