انوع رویه کوبی مبل

انوع رویه کوبی مبل

در این مقاله انوع رویه کوبی مبل را توضیح می دهیم و به اهمیت رویه کوبی می پردازیم.

مبل از مهم ترین وسایل خانه است و بدون شک زیبایی و شیک بودن آن باعث زیباتر شدن دکوراسیون و نمای داخلی خانه شما می شود. شما حتما تا به حال اصطلاح رویه کوبی مبل را شنیده اید. منظور از رویه کوبی مبل این است که شما رویه مبل( پارچه یا چرم) را تغییر دهید و ظاهر مبل خود را عوض کنید.

چرا رویه کوبی مبل

مبل ها بر اثر استفاده شدن ، دچار فرسودگی می شوند واز کیفیت پارچه یا چرم آن کاسته می شود و این چیزی بسیار طبیعی است. برای همین است که مبل نیاز به نوسازی و تغییر ظاهر دارد تا دوباره زیبا و جذاب شود. رویه کوبی مناسب ، کیفیت یک مبل را تضمین می کند و باعث می شود تا دوام مبل شما بالاتر برود.

رویه کوبی یکی از مهم ترین مراحل ساخت مبل می باشد و این گونه نیست که شما فقط در تعمیر مبل، چیزی به نام رویه کوبی داشته باشید. رویه کوبی در ساخت مبل، یعنی شما مواد خام و پارچه یا چرم را به اسکلت مبل اضافه کنید و ظاهر آن را شکل دهید.

با رویه کوبی مبل دست دوم، شما بدون خرید مبل جدید، مبلی زیبا و با ظاهری تازه خواهید داشت و از این طریق در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد. برای همین است که رویه کوبی اهمیت دارد و شما می توانید از این طریق، عمر و زیبایی مبل خود را افزایش دهید.

عوامل موثر بر قیمت رویه کوبی مبل چیست ؟

انوع رویه کوبی مبل

به افرادی که کار رویه کوبی مبل را انجام می دهند، رویه کوب می گویند.به طور کلی رویه کوبی به دو دسته تقسیم می شود  که در زیر به آنها اشاره شده است :

رویه کوبی روی کلاف خام:

منظور از کلاف، همان اسکلت چوبی یا فلزی خام یک مبل است که هیچ مواد خامی ندارد. رویه کوبی روی کلاف به این شکل انجام می شود که رویه کوب با مواد اولیه و خام ، یک طرح و دیزاین را روی کلاف پیاده می کند و آن را به مبلی زیبا و قابل استفاده تبدیل می کند.

در این رویه کوبی ابتدا اسفنج ها و فوم ها و دیگر چیزها روی مبل قرار می گیرند و پس از آن پارچه یا چرم مناسب روی آنها کشیده می شود و در آخر به شکلی مناسب، کار دوخت صورت می گیرد. رویه کوبی نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد و هر کسی نمی تواند از عهده آن بربیاید.

رویه کوبی روی مبل دست دوم:

این نوع رویه کوبی همانی است که شما دنبالش هستید یعنی این که ظاهر مبل شما تغییر پیدا کند و مبل شما نو و تازه شود. در این نوع رویه کوبی، مواد جدیدی به مبل شما اضافه می شود تا آنها تقویت شوند سپس پارچه یا چرمی جدید جایگزین پارچه یا چرم فعلی می شود و از این طریق شما مبلی تازه و نو خواهید داشت.

هزینه رویه کوبی مبل به چیزهای زیادی چون  مواد استفاده شده، نوع مبل و شرکت تعمیراتی بستگی دارد. هر چقدر که رویه کوب از مواد و پارچه یا چرم گران تری استفاده کند و هر چقدر که مبل شما گران تر باشد هزینه رویه کوبی مبل شما هم بالاتر خواهد رفت.

ترمیم پارگی پارچه مبل چگونه است؟

برای مثال هزینه رویه کوبی مبل خارجی از ایرانی بالاتر است و یا هزینه رویه کوبی یک مبل سلطنتی از یک مبل راحتی بیشتر است چون بهرحال ظرافت ها و سختی های خودش را دارد. برخی شرکت ها قیمت بیشتری از شما دریافت می کنند و برخی ها کمتر و این بستگی به نوع خدمات و انصاف آنها دارد. اگر دوست دارید تا کار رویه مبل شما با بهترین قیمت و به شکلی عالی انجام شود شما می توانید روی مجموعه تعمیر مبل بهنام حساب کنید.

رویه کوبی روی انواع مبل

رویه کوبی را می توان روی انواع مبل ها انجام داد. در زیر به این مبل ها اشاره شده است:

۱٫مبل پارچه ای:

رایج ترین مبلی که وجود دارد، مبل پارچه ای است. رویه کوبی این مبل ها با تعویض مواد و پارچه رویی آنها صورت می گیرد. برای رویه کوبی مبل پارچه ای می توان از الیاف طبیعی یا مصنوعی استفاده کرد. پارچه های گوناگونی برای تعویض رویه یک مبل پارچه ای استفاده می شود که هر کدام ویژگی خودش را دارد.پارچه شما می تواند نخی، کتانی، ابریشمی باشد یا اولفین و پلی استر و آکریلیک.

۲٫مبل چرم:

مانند مبل راحتی ، این مبل نیز رویه کوبی می شود و فقط به جای پارچه این بار چرم عوض می شود. هزینه رویه کوبی مبل های چرم بالاتر از مبل پارچه ای است.

۳٫مبل خارجی:

رویه کوبی مبل های خارجی به دلیل مواد گران تری که در آنها استفاده شده است هزینه بالاتری دارد و برای همین است که باید توسط افراد باتجربه و متخصص صورت گیرد.

در تعمیرات مبل چه نوع پارچه ای را انتخاب کنیم

۴٫مبل ایرانی:

مبل های ایرانی به دلیل ارزان تر بودن نسبت به مدل های خارجی، هزینه رویه کوبی کمتری دارند . با این وجود باز هم نیاز به فردی ماهر و مجرب برای رویه کوبی دارند.

۵٫مبل استیل :

مبل های استیل ، از جمله مبل های دیگری هستند که کار رویه کوبی روی آنها انجام می شود.

نتیجه گیری انوع رویه کوبی مبل

رویه کوبی یک مبل برای نوسازی یک مبل و افزایش عمر و دوام یک مبل انجام می شود. همه نوع مبلی را می توان رویه کوبی کرد و به آن ظاهری تازه و نو بخشید. هزینه رویه کوبی یک مبل بستگی به مواد استفاده شده و نوع مبل دارد. هر چقدر که نوع مبل شما گران تر باشد و هر چقدر که پارچه و چرم یا مواد خامی که شما برای رویه کوبی استفاده کنید گران تر باشند،  هزینه رویه کوبی بیشتری نیز پرداخت خواهید کرد.

رویه کوبی مبل می تواند روی کلاف خام یا روی مبل دست دوم انجام شود و هر کدام از این ها نیاز به تخصص و تجربه دارد.

اگر دوست دارید تا رویه کوبی مبل شما به بهترین نحو انجام شود می توانید از خدمات مجموعه بهنام بهره بگیرید. بهنام با سالها تجربه بهترین رویه کوبی را با بهترین قیمت برای شما انجام خواهد داد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و استعلام قیمت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp