انتخاب بهترین ماده شوینده برای تمیز کاری مبل

مواد شوینده برای تمیزکاری مبلمان

تمیزی بودن مبلمان خانه تاثیر زیادی روی ظاهر خانه دارد. برای تمیز کردن مبل ها می توان از روش های متنوع و مواد شوینده مختلفی استفاده کرد. این که شما چه شوینده ای را انتخاب می کنید می تواند به موارد مختلفی چون جنس مبل، نوع کثیفی و لکه و دیگر چیزها بستگی داشته باشد. در این مقاله به توضیح بهترین مواد شوینده برای تمیزکاری مبلمان پرداخته شده است.

انتخاب ماده شوینده مبل

پیش از آن که به معرفی بهترین شوینده ها بپردازیم بهتر است بدانیم که برای انتخاب یک شوینده باید به چه مواردی توجه کرد:

۱٫نوع لکه :

این که دلیل کثیفی مبل شما چیست از اهمیت زیادی برخوردار است و شما باید به آن توجه کنید. در برخی موارد لکه ها به راحتی پاک می شوند و نیازی به استفاده از شوینده نیست .

۲٫جنس مبل:

پس از شناسایی دلیل کثیفی و نوع لکه، شما باید به جنس مبل خود توجه کنید. همه شوینده ها برای همه مبل ها کارساز نیستند. برخی شوینده ها ممکن است به مبل شما آسیب بزنند و بافت آن را از بین ببرند. مبل های پارچه ای معمولا حساس تر از مبل های چرم هستند چون به هر حال پارچه بافت ضعیف تر و نازک تری از چرم دارد

بهترین مواد شوینده برای تمیزکاری مبلمان

برای تمیزکاری مبلمان خانه شما مواد شوینده مختلفی را در اختیار دارید و می توانید به خوبی از آنها استفاده کنید. در زیر به آنها اشاره شده است:

الکل سفید:

یکی از بهترین مواد برای شستشو و تمیزکاری مبل، الکل سفید می باشد. این ماده برای بیشتر مبل ها خطری ندارد اما برای این که از بی ضرر بودن آن برای مبلمان خود مطمئن شوید آن را روی قسمت کوچکی در پشت مبل امتحان کنید و پس از کمی صبر وقتی دیدید ضرری ندارد شستشو را شروع کنید.

هزینه مبل شویی چقدر است

یادتان باشد که الکل را نباید به طور مستقیم روی مبل بریزید. همواره باید پارچه ای تمیز و نرم در اختیار داشته باشید. مقداری از الکل سفید را روی پارچه بریزید و سپس به آرامی آن را به روی لکه ها و یا دیگر قسمت های مبل بکشید تا آن را به خوبی تمیز کنید. الکل نه تنها باعث تمیزی مبل شما از لکه ها و کثیفی می شود که آن را براق تر هم می کند. از الکل به خصوص برای پاک مردن لکه های جوهری استفاده می شود.

مخلوط صابون و آب :

اگر در خانه دسترسی به الکل سفید ندارید می توانید به راحتی از صابون استفاده کنید. صابون را با آب مخلوط کنید. پارچه ای تمیز را به آن آغشته کنید و سپس مبل خود را با آن تمیز کنید. صابون به خاطر خاصیت قلیایی که دارد برای از بین بردن بسیاری از لکه ها خوب عمل می کند و می تواند جوابگوی نیاز شما برای تمیزکاری مبلمان باشد.

سرکه:

یکی دیگر از شوینده های عالی برای تمیزکاری مبلمان در خانه سرکه است. سرکه را با آب مخلوط کنید و سپس آن را به روی پارچه ای بریزید و پارچه را به آرامی به روی کثیفی های مبل بکشید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

شامپوی مخصوص مبل:

در بازار شما می توانید شامپوهایی مخصوصی را پیدا کنید که مخصوص شستشوی مبل ها هستند و می توان به راحتی از آنها برای تمیزکاری مبلمان استفاده کرد. هر کدام از این شامپوها کارکرد خودشان را دارند و برای مبل های مخصوصی استفاده می شوند. بنابراین پیش از خرید و در هنگام استفاده حتما ببنید که این شامپوی شوینده برای چه نوع مبلی مناسب است.

مزایا و معایب مبل چرم

اگر دوست دارید تا اطلاعات بیشتری درباره شامپوهای شوینده کسب کنید می توانید با ما تماس بگیرید.

جوش شیرین:

یکی دیگر از موادی که می توانید از آن برای تمیزی مبلمان خود بهره ببرید جوش شیرین است. این ماده می تواند به طور موثری برای تمیزی مبل شما کارآمد باشد.

از جوش شیرین می توانید به چند روش استفاده کنید. یکی این که آن را به صورت خشک روی لکه  بریزید. آن را به شکل گرد و غبار روی لکه بریزید و منتظر بمانید. پس از مدتی که دیدید لکه تمیز شده است آن را با جاروبرقی تمیز کنید.

روش دیگر استفاده از جوش شیرین اینست که جوش شیرین را با سرکه مخلوط کنید . پارچه ای را به آن آغشته کنید و آن را برای مدتی روی لکه و کثیفی مبل بگذارید. منظور از مدتی حداقل چند ساعت است. پس از چند ساعت خواهید دید که اثر لکه از بین رفته است. حالا با جارو برقی آنجا را تمیز کنید تا به خوبی خشک شود.

شامپو فرش :

یکی دیگر از شوینده هایی که می توانید برای تمیز کردن مبلمان از آن استفاده کنید، شامپوی فرش است. برای این کار کافی است تا شامپوی فرش را با آب مخلوط کنید به گونه که کف مناسبی ایجاد شود. با یک پارچه تمیز و نرم، کف روی آن را برداشته و با پارچه مبل خود را تمیز کنید. یادتان باشد که از آب ولرم استفاده کنید و نیز پس از آن که کف ها را روی مبل مالیدید و ان را به خوبی تمیز کردید با یک پارچه بزرگ و تمیز آنها را تمیز کنید.

هنگام ارائه خدمات تعمیر مبل به این 5 نکته مهم توجه کنید !

نتیجه گیری مواد شوینده برای تمیزکاری مبلمان

بهترین مواد شوینده برای تمیزکاری مبلمان در خانه شامل الکل سفید، جوش شیرین، سرکه ، مایع صابون و شامپوی مبل و فرش هستند. شما می توانید با روش های استفاده از هر کدام از این مواد به خوبی مبلمان خود را تمیز کنید و مبل هایی تمیز و زیبا در خانه خود داشته باشید.

مجموعه مبل بهنام

مجموعه تعمیر مبل بهنام علاوه بر تعمیر و نوسازی انواع مبل، کار شستشو را نیز انجام می دهد. بنابراین اگر دوست دارید تا مبلتان به صورتی کاملا حرفه ای و مناسب شسته و تمیز شود می توانید آن را به بهنام بسپارید. این مجموعه با به روزترین و کارآمدترین روش ها به شستشوی مبل شما می پردازد و به سرعت این کار را انجام خواهد داد. هزینه این تمیزکاری هم بسیار مناسب است. شما می توانیدهر زمان که نیاز به تمیزی مبلمان خود داشته باشید با بهنام تماس بگیرید. تیم پشتیبانی و مشاوره بهنام همواره اماده خدمت رسانی به شما می باشد.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و استعلام قیمت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp