ترمیم پارگی پارچه مبل چگونه است؟

ترمیم پارگی پارچه مبل

مبلمان می توانند در اثر استفاده ی مکرر و روزانه بعد از مدتی دچار فرسودگی شوند. این فرسودگی می تواند پاره شدن پارچه مبل را در پی داشته باشد. برخی افراد بر این باورند که اگر بخشی از پارچه مبل دچار پارگی شود بایستی کل پارچه را تعویض نموده و اقدام به رویه کوبی مجدد نمود. در حالی که اگر پارگی جزئی باشد و یا توسط استادکار تشخیص داده شود که می توان بدون تعویض پارچه اقدام به ترمیم پارگی نمود، بهتر است از هزینه های اضافی و بی مورد خودداری نمایید و تنها بخش پاره شده را رفو کنید. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان نباید در منزل اقدام به ترمیم پارگی پارچه مبل نمایید چرا که این کار وضعیت را بغرنج تر می نماید و موجب می شود جای دوختگی برای همیشه باقی مانده و جلوه ی ناخوشایندی در ظاهر مبل شما ایجاد شود.

ترمیم پارگی پارچه مبل راحتی

مبلمان راحتی از آنجایی که مدام مورد استفاده قرار می گیرند به میزان بیشتری در معرض آسیب دیدگی هایی همچون پارگی پارچه و روکش هستند. توصیه می شود که در صورت ایجاد پارگی، شخصا اقدام به فرآیند دوخت و دوز ننمایید چرا که یک سهل انگاری جزئی موجب ایجاد چهره ای زشت در مبلمان شما خواهد شد.

برای ترمیم پارگی پارچه مبل راحتی ابتدا با قیچی کردن نخ های اضافی در قسمت پاره شدن، فرآیند ترمیم را آغاز می کنند سپس یک تکه پارچه مقاوم را که اندازه آن بیش از میزان پارگی می باشد به عنوان وصله در زیر بخش پاره شده قرار داده و بعد از فیکس نمودن کار، اقدام به استفاده از چسب ترمیم پارگی جهت وصله نمودن این بخش می نمایند.

انوع رویه کوبی مبل

نکته ی مهم در ممورد این امر این است که شاید در لفظ، بیان این فرآیند امری ساده باشد اما در واقع نیاز به مهارت، تخصص، دقت و ظرافت بالایی دارد. بخش ترمیم شده بایستی به گونه ای باشد که به هیچ وجه قابل تشخسص نبوده و د معرض آسیب دوباره قرار نداشته باشد. این کار تنها از دست استادکاران حرفه ای تعمیر مبل برخواهد آمد. بنابراین در صورتی که پارچه مبلمان شما دچار پارگی شد و احتیاج به ترمیم پیدا کرد، فورا به تعمیرکاران حرفه ای مراجعه نموده و اقدام به ترمیم پارگی پارچه مبل نمایید تا از شدت گرفتن میزان پارگی جلوگیری کنید.

تعویض پارچه مبل

ایجاد پارگی در پارچه مبل توسط یک حواس پرتی و یا اتفاقی غیرمنتظره می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. به ویژه اگر مدت زمان زیادی از خرید مبلمان شما نگذشته باشد.  برخی از افراد با دیدن پارگی در ظاهر مبل، به هوای اینکه پارگی به میزان زیادی قابل رویت نیست آن را به حال خود رها می کنند که بدترین کار است چرا که این موضوع می تواند به واسطه ی نشست و برخاست های مکرر موجب شدید تر شدن میزان پارگی شده و در صورت بی توجهی بیش از حد نسبت به ترمیم پارگی پارچه مبل، شما را مجبور به تعویض پارچه نماید چرا که پارگی های بزرگ، شدید و نخ کش شده غالبا قابل ترمیم توسط شیوه های مرسوم نمی باشند.

این کار نه تنها هزینه ی بیشتری را روی دست شما خواهد گذاشت بلکه می تواند از بابت عدم یافتن پارچه ای که طرح، رنگ و جنس آن منطبق با طرح و رنگ پارچه سایر مبلمان باشد شما را دچار چالش نماید.

در تعمیرات مبل چه نوع پارچه ای را انتخاب کنیم

ترمیم پارگی پارچه مبل چرمی

مبلمان چرمی به ویژه چرم مصنوعی در صورت عدم مراقبت های صحیح می تواند دچار پارگی شود. پارچه مبلمان چرمی اغلب پارچه های حساس تری هستند و چنانچه ظاهر مبلمان برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است برای ترمیم پارگی پارچه مبل، بایستی به تعمیرکاران حرفه ای مراجعه کنید.

تعمیرکاران برای ترمیم این نوع پارگی ها معمولا تکه ای چرم با کیفیت و انعطاف پذیر که هم رنگ با رنگ چرم مبل می باشد را به عنوان وصله انتخاب نموده و آن را در قطع بزگتر از میزان پارگی برش می زنند. سپس با قرار دادن تکه چرم در زیر پارگی و فیکس نمودن کار، اقدام به استفاده از چسب ترمیم چرم نموده و بخش پاره شده را اصلاح می نماید. قسمت آسیب دیده بایستی بعد از وصله پینه شدن، توسط رنگ مخصوص رنگ آمیزی شود. بسیار مهم است که این کار با مهارت، دقت و ظرافت بالا انجام شود.

برای اطمینان حاصل نمودن از مطابقت رنگ تهیه شده با رنگ پارچه مبل، بهتر است مقداری از آن در بخش زیرین مبل که قابل رویت نیست امتحان شود، در صورت مطابقت داشتن رنگ تهیه شده با رنگ چرم، به واسطه یک اسپری یا یک قطعه فوم تمیز، روی بخش وصله شده زده خواهد شد. بنابراین هیچ اثری از پارگی پارچه و رفو در مبل قابل مشاهده نخواهد بود.

راهکاری ارزان برای ترمیم پارگی پارچه مبل

چنانچه پارچه مبل شما دچار پارگی شده است و این پارگی قابل ترمیم نیست اما نمی خواهید هزینه ی زیادی بابت تعویض پارچه مبل صرف نمایید می توانید از ترفند تکه دوزی استفاده کنید. به این شکل که با طراحی و برش دادن تکه هایی از  که با بالشتک و کوسن های مبل دارای هارمونی هستند، می تواند قطعات را روی بخش هایی از مبل اعم از بخش آسیب دیده بچسبانید و یا اقدام به دوختن آن ها نمایید. این راه در صورت بروز پارگی هایی که قابل ترمیم نیست و شما را مجبور به پرداخت هزینه های بالا می نماید، راهکاری فانتزی و در عین حال خلاقانه است.

عوامل موثر بر قیمت رویه کوبی مبل چیست ؟

نتیجه گیری

پاره شدن پارچه مبلمان می تواند زیبایی دکوراسیون داخلی منزل شما را زیر سوال ببرد. چرا که مبلمان اساسا به عنوان یکی از تجهیزات چشمگیر و تاثیرگذار در هر منزل محسوب می شود. برای رفع این پارگی نیازی به در پیش گرفتن راهکارهای پر هزینه همچون تعویض پارچه و رویه کوبی مجدد نیست. چنانچه به سرعت نسبت به ترمیم پارگی پارچه مبل اقدام نموده و آن را به حال خود رها نکنید، می توانید به سادگی و با کمترین هزینه با مراجعه به یک تعمیرکاری حرفه ای فرآیند ترمیم پارگی را تکمیل نموده و مبلمان خود را همانند روز اول، سالم و زیبا تحویل بگیرید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و استعلام قیمت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp